واکنش به تمدید تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران
دکتر عباس حصیمی در روزهای اخیر و بدنبال طرح موضوع تمدید ده ساله تحریمهای آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران، برخی بگونه ای سخن رانده وخطابه خواندند که گویی با رخداد جدید و ناشناخته ای از آمریکا مواجه شده و دنیا به آخر رسیده است
کد خبر: ۳۶۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 21 January 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛ دکتر عباس حصیمی در روزهای اخیر و بدنبال طرح موضوع تمدید ده ساله تحریمهای آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران، برخی بگونه ای سخن رانده وخطابه خواندند که گویی با رخداد جدید و ناشناخته ای از آمریکا مواجه شده و دنیا به آخر رسیده است! وبرخی هم با خرسندی از اعماق وجود، فرصت را برای تسویه حسابهای سیاسی وجناحی مناسب دیده ومنافع ومصالح ملی را بکلی فراموش کرده و متاسفانه گاه آنچنان نابخردانه با خودی ها گلاویز شده که نادانسته فایده را در سبد دشمن می ریزند. 

و فضاحت کنگره آمریکا را که می رود تا عامل گسترش بی اعتمادی به آمریکا حتی نزد دوستان ومتحدانش گردد را ناخواسته به عامل تفرقه داخلی وبی اعتمادی مردم به سیاستهای کلان وراهبردی دولت ورهبری نظام بدل نمایند!! غافل از اینکه روحانی یا هر رئیس جمهور دیگر ایران اسلامی اگردر موضوع خاص بین المللی دچار چالش شود، حاصل آن تهدید کننده تمامیت کشور (صرفنظر از اصول واصلاح)است و جائی برای سرزنش های دشمن شادکن و با حرص و ولع از آن تعبیربه شکست فرد یا جریان سیاسی خاص نیست. زیرا دولت ها، با هر تفکر سیاسی، نماد جمهوری اسلامی اند.

 نباید، صرفا به امید مغالبه سیاسی در برابر هجمه دشمن خارجی، هلهله وپایکوبی کرد! ونادانسته به جمهوری اسلامی  وسیاستگذاری های کلان تحت اشراف رهبری خیانت کرد. 

بویژه در موضوع هسته ای که یک امر ملی واستراتژیکی کشور است. ومذاکرات هسته ای وحاصل آن، موسوم به «برجام» با اذن و تحت اشراف وهدایت وتذکرات مستقیم مقام عظمای ولایت و رهبری انجام شده است وایشان به کرات تیم مذاکره کننده هسته ای را مورد تایید وتمجید قرار داده و آنان را رزمندگان عرصه دیپلماسی قلمداد کرده اند. 

شایسته است در این شرایط با انسجام و وحدت کلمه وید واحده اندیشه هایمان را مضاعف و نقشه آمریکا ومخالفان پیشرفت و توسعه کشورمان را بی ثمر سازیم.این قبیل بحرانها جای خوبی برای تسویه حسابهای داخلی وچند دستگی نیستند زیرا آنان تمامیت نظام ما را هدف قرار داده اند و جا دارد که در مقابل نیز تمام جریانات سیاسی مقبول نظام، ازاستراتژی واحدی در خنثی سازی شگرد آنان بهره گیرند و مشغول همدیگر نشوند. 

در ضمن نباید از انصاف خارج شد و پذیرفت که ما در همین حالت اخیرنیز پیروزمیدان دیپلماسی جهانی هستیم. زیرا برجام پیمان اقدام مشترک ایران وآمریکا نیست بلکه یک اقدام مشترک ایران با شش قدرت بزرگ جهانی است وهر کشوری که آغازگر نقض مفاد برجام باشد ضرورتا باید در برابر سازمان ملل ودیگرکشورهای امضا کننده، پاسخگو باشد.  

بدینوسیله برای نخستین بار توانستیم دنیا را درگیر راستی آزمائی آمریکا نمائیم و به دنیا فهماندیم که ما کشوری طالب احترام به قواعد بین المللی هستیم ولی آمریکا که داعیه دار صلاحیتهای رهبری جهانی است! بد عهد وغیر قابل اعتماد است واین دولتمردان آمریکا هستند که در پی بحران آفرینی جهانی و بی اعتنایی به قوانین بین المللی هستند. 

اقدام کنگره آمریکا در کنار رسوائی های اخیر رقابتهای انتخاباتی ونتیجه آن، بانگ خطر را در جهان بصدا در آورده است، و این زمان بهترین زمان است تا حقانیت دولت وملت ما در داعیه داری بی اعتمادی به دولتمردان آمریکا اثبات شود. اکنون این دولت آمریکا است که خودش را در برابر افکار جهانی ومتحدانش سرافکنده می بیند و بیش از اینکه نگران ورود خدشه بر توافق با ایران باشد، بدنبال توجیه بی اثر بودن اقدام خود بر برجام وسعی درجلوگیری از پاشیدگی هم پیمانانش دارد.

طبیعتا اثبات عملی  کارکرد مزورانه آمریکا و ایجاد تشت و اختلاف در انسجام جهانی بر علیه کشورمان، که روزگاری صف واحده ای را در تخاصم با ما ایجاد کرده بودند، مستلزم چنین اقدام و هزینه بزرگی است. اقدام اثر گزاری که هم بیان کننده حسن نیت ما وهم اثبات عملی ادعای بی اعتمادی رهبری ومسئولین نظام، به آمریکا و بازتاب دهنده دغل کاری های او است.

 البته تیم مذاکره کننده ما نیز با هوشیاری و با احتیاط کامل انجام هزینه برگشت پذیری را در مذاکرات پذیرفته اند ودر عین حالی که خطر انسجام جهانی جنگ را ازکشورما دورساخته و تحریم های عمده جهانی وضع شده توسط سازمان ملل را در همان آغاز لغو نموده و پرونده را از شورای حکام خارج وعادی سازی نموده اند وتوانستند برخی از مطالبات ودارائی های بلوکه مان را از کشورهای مختلف جهان نقدوخزانه کشور را از خط قرمز خارج کنند،از همان آغاز امکان برگشت باتوان مضاعف تر از آنچه در آن بودیم را به جامعه جهانی گوشزدکرده اند. 

بنابراین ما چیزی را از دست نداده ایم بو یژه آن که تکنولوژی هسته ای ما بومی سازی شده است و وابسته به اراده غیر نیست. ترورهای دانشمندانمان بهترین گواه وسند این مدعا است.بنابر این هیچ دلیلی برای این وادادگی که اخیرا در منطق برخی دوستان داخلی مشاهده میشود وجود ندارد.


آمریکا در اقدام اخیر کنگره بیش از اینکه مضر به حال کشور ما است، وجه بین المللی خود را حتی نزد دوستان وهم پیمانانش، خدشه دار کرده است. 

لذا پیوسته در حال توجیه این اقدام کنگره و اثبات این ادعا است که ناقض برجام نیست و این بیانگر اقدام بزرگ وغیر قابل خدشه برجام است که متاسفانه برخی دوستان داخلی ما بدلیل رقابتها  و سهم خواهی های سیاسی، از آغاز تاکنون مترصد فرصتی برای اعلام مجلس ختم برجام اند و تصور می کنند که امروز همان روز موعود ذهنشان است وحتی به بهای پذیرش تحریم وخرسندی از این اقدام اخیر کنگره آمریکا، بدنبال اثبات ادعاهای قبلی خود هستند! 

حال آنکه هنوز فرصت بسیاری برای پیروز میدان بودن و منزوی کردن طرف مقابل در اختیار دولت و ملت ما هست و نباید اجازه داد که این میدان بازی، مغلوب بازیهای سیاسی وجریان داخلی بویژه در راستای انتخابات پیش رو، قرار گیرد. به تعبیر دیگر نباید این فرصت را به ثمن بخس فروخت. البته بر دولتمردان واجب است که اطلاعات واقعی تری را در اختیارجامعه و افکار عمومی قرار دهند و از کنار این هجمه های مه آلود وجهت دار اخیر داخلی با سکوت مخرب گذر ننمایند.

منبع: تابناک
برچسب ها: دکتر عباس حصیمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار