نشست هم اندیشی شهرداری اهواز با مدیران راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد
کد خبر: ۳۶۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 22 January 2017
 در ابتدای این نشست یکی از مدیران راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از شهرداری اهواز بابت برپایی این جلسه اظهار داشت: این جمع از سابقون جنبش دانشجویی هستند که در راستای دغدغه ی مقام معظم رهبری در خصوص مدیران آینده ی نظام و با هماهنگی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفته تا وسیله ای جهت انتقال تجربه از مدیران نسل اول و دوم انقلاب به مدیران جدید باشد.

در ادامه دادخواه از اعضای شورای سیاستگذاری مدیران راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از خلا منابع انسانی و عدم انتقال تجربه به عنوان اصلی ترین چالش دهه ی آینده نظام یاد کرد و گفت: در راستای رفع این خلا، مجمع تشخیص مصلحت بر آن شد تا دوره هایی تحت عنوان مدیران راهبردی با حضور مدیران میانی از حوزه های مختلف نظامی، حوزوی، دانشگاهیان و نخبگان را از بین مدیران دولتی به تشخیص وزارتخانه ها پس از گذراندن گزینش های مختلف تشکیل دهد و جمع حاضر با عنوان گروه مدیران و انقلابی هم اکنون مشغول طی کردن دوره هایی از قبیل کلاسهای نظری، حضور در ورک شاپها و بازدید هستند.

وی افزود: هدف از این گونه سفرها و بازدیدها، دیدار و گفتگو با مدیران ارشد استانداری ها و شهرداری ها، آشنایی با شیوه های کلان مدیریتی، لمس کردن معضلات و درنهایت انتقال تجربه است.

دادخواه همچنین به بازدیدهای این هیات از پروژه های سطح استان و اهواز اشاره و این سفر را مفید ارزیابی کرد و از شهرداری اهواز بابت تشکیل این جلسه تشکر کرد.

در ادامه معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز با تسلیت حادثه مجتمع پلاسکو تهران و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، ضمن خیر مقدم به مدیران راهبردی، انتقال تجارب بین مدیران را امری مهم تلقی کرد و گفت: حسن تدبیر سردار رضایی را به فال نیک گرفته و امیدواریم با این تدبیر، چالش مدیریتی در نسل آینده برطرف گردد. در مدیریت نیز مانند ورزش باید از پایین ترین رده ها به صورت آکادمیک، آموزش ها را آغاز کرد تا در آینده مدیرانی داشته باشیم که در مواقع مهم و سرنوشت ساز، تصمیمات درست بگیرند.

محمد صفری با اشاره به پوست اندازی مدیریتی در چند سال اخیر در شهرداری اهواز اظهار داشت: امروز اکثر معاونین و مدیران شهرداری با دید مثبت شهردار اهواز، جوان هستند.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز به عملکرد دوره ی اخیر مدیریتی شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر، بنا را بر پروژه های زیربنایی عمرانی و زیرساختی در حوزه های ترافیک و احداث تقاطع های غیرهم سطح گذاشتیم. شهرداری رفع 18 گره ترافیکی مهم را در دستور کار خود قرار داد که طی سه سال گذشته، 10 تقاطع را شروع کردیم و تعداد 4 پروژه به بهره برداری رسیده و بقیه نیز روند مناسبی را طی می کنند و در یک دوره چهار ساله حدود 65 درصد از پروژه های زیربنایی که پیش بینی شده بود آغاز شد و یک سوم آنها به بهره برداری رسید.

وی همچنین به سیاستهای درآمدی شهرداری در دوره اخیر مدیریتی اشاره کرد و گفت: سیاست شهرداری اهواز و شورای اسلامی شهر در این دوره، با توجه به رکود اقتصادی موجود، اداره ی شهر با کمترین فشار به شهروندان بود و تلاش شد که عوارض کمترین افزایش را داشته باشند و با کاهش هزینه های جاری و تمرکز بر اخذ عوارضهای قانونی از قبیل ارزش افزوده و عوارض از کارخانه های صنعتی توانستیم در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

صفری تاکید کرد:  اینها در حالی اتفاق افتاد که در این سه سال هم شهرداری اهواز و هم سایر شهرداریها بدلیل مشکلات اقتصادی از کمکهای دولتی بی بهره بودند و خوشحالیم با اتکای به خود بدون کاهش در کیفیت خدمات شهری، پروژه های عمرانی را نیز به سرانجام برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در آستانه ی نوروز شهرداری اهواز بتواند فضای مناسبی را برای مهمانان نوروزی فراهم کند.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز در پایان  بر تعامل و اخذ نظرات سازنده با مدیران جهادی و انقلابی مجمع تشخیص تاکید کرد و از آنها خواست اهتمام لازم جهت حمایت دولت به شهرداری ها را داشته باشند.

در ادامه ی جلسه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز با تسلیت شهادت جمعی از   آتش نشانان در حادثه ی مجتمع پلاسکو و رحلت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن خوش آمد گویی به مدعوین به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در دیدار سال 83 در جمع مدیران شهرداری تهران، تاکید داشتند بر اینکه شهرداری ها باید از یک سازمان صرفاً خدماتی به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل شوند و از آن مقطع فعالیتهای فرهنگی اجتماعی در شهرداری ها شتاب گرفت.

امیر آهن جان با اشاره به افزایش جمعیت شهرنشینی در کشور اظهار داشت: این افزایش جمعیت و نیز ورود مدرنیته، لزوم فراگیری فرهنگ شهروندی را به همه ی دست اندرکاران فرهنگی یادآوری می کند.

وی افزود: کلانشهر اهواز  با 2/1 میلیون نفر جمعیت و 400هزار واحد مسکونی و تجاری دارای مسایل اجتماعی و فرهنگی پیچیده و خاص است و لزوم مشارکت شهروندان بیش از پیش آشکار می شود.

آهن جان با بیان اینکه شهردار اهواز نگاه ویژه ای به مقوله ی فرهنگ دارد اظهار داشت: با حمایتهای آقای موسوی توانستیم بعد از شهرداری تهران دومین کلانشهری باشیم که توانستیم در سطح مناطق معاونین فرهنگی را راه اندازی و فعال کنیم و زیرساختهای خوبی در حوزه های اجتماعی فرهنگی و ورزشی ایجاد کنیم و برای پروژه های عمرانی پیوست فرهنگی آماده کردیم.

امیر آهن جان با بیان گوشه ای از اقدامات انجام شده افزود:  توسعه شهر اهواز بدون مشارکت شهروندان میسر نیست؛ اهواز تا سال ۸۲ تنها دو فرهنگسرا  داشت و در سال ۹۳ , هشت فرهنگسرا کلنگ زنی و 72 زمین چمن مصنوعی در محلات مختلف شهر راه اندازی شد و در خصوص آموزش شهروندی با برگزاری کارگاهها و همایش ها و نمایشگاهها شهرداری اهواز اقدامات خوبی انجام داد.


وی با بیان اینکه در چهارسال گذشته سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کلانشهر اهواز بوجود آمد افزود: بررسی آسیب های اجتماعی, برقراری ارتباط با آموزش و پرورش و دانش آموزان , اجرای طرح شهرداران مدرسه و غنچه های شهر را کلید زدیم که طرح بزرگ شهردار مدرسه در بیش از 252 مدرسه راهنمایی، طرح بزرگ شهردار خانواده در بیش از 410 دبستان و طرح بزرگ غنچه های شهر را در 346 مهدکودک در حال اجرا است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت و دینی در راس سیاستهای شهرداری اهواز است اظهار داشت: تک تک خیابان ها و ورودی های شهر مزین به نام شهداست. اجرای طرحهای ولایت، طرح اندیشه دینی و مسجدمحوری در اولویت اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز است و۹۰ درصد از برنامه های فرهنگی شهر با حمایت  شهرداری اهواز انجام می گیرد. برنامه پنج ساله توسعه کلانشهر اهواز نیز با همکاری دانشگاه شهید چمران تدوین شده و از سال آینده اجرایی می شود.

وی در پایان از هرگونه تعامل و همفکری با مدیران جهادی و انقلابی استقبال کرد.

در ادامه ی جلسه مدعوین سوالات خود را مطرح کرده و معاونین شهردار نیز به پرسش ها پاسخ دادند.

منبع: تابناک
برچسب ها: نشست هم اندیشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار