مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند مطرح کرد؛
به‌منظور گسترش مبادلات فرهنگی بین منطقه آزاد اروند و منطقه هم‌جوار در کشور عراق، یک هیئت فرهنگی از استان بصره به منطقه آزاد سفر کرد
کد خبر: ۳۶۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 23 January 2017
 همایون قنواتی اظهار کرد: به‌منظور گسترش مبادلات فرهنگی بین منطقه آزاد اروند و منطقه هم‌جوار در کشور عراق، یک هیئت فرهنگی از استان بصره به منطقه آزاد سفر کرد.

وی افزود: این هیئت به همراه روسای ادارات فرهنگ و ارشاد آبادان و خرمشهر، از اماکن فرهنگی این شهرها دیدن کردند.

مدیر کل ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: دیدار از مراکز فرهنگی و آموزشی، مراکز چاپ، سالن‌های نمایش، سینماها، کارگاه‌های مربوط به بانوان کارآفرین و صنایع‌دستی ازجمله اماکنی بود که مورد بازدید این هیئت قرار گرفت.

وی بابیان اینکه طرف عراقی در این سفر سعی در شناخت ظرفیت‌های فرهنگی هنری منطقه داشت، عنوان کرد: بر همین اساس، پیشنهاد‌هایی در خصوص گسترش تبادلات فرهنگی بین طرفین ارائه شد.

قنواتی اظهار کرد: بر همین اساس مقرر شد کلاس‌هایی در منطقه آزاد اروند برای آموزش نیروهای علاقه‌مند عراقی در رشته‌های مختلفی همچون، عکاسی، موسیقی، بازیگری، نقاشی، خوشنویسی و صنایع‌دستی برگزارشده و در برخی موارد نیز اساتیدی برای آموزش به کشور عراق اعزام شوند

مدیر کل ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: بر اساس این گزارش، این توافقات در راستای تفاهم‌نامه فرهنگی و آموزشی بین منطقه آزاد اروند و مراکز فرهنگی و هنری و آموزش عالی استان بصره عراق در حال صورت گرفتن است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار