فرماندار چرداول:
فرماندارچرداول شاخصه مهم دولت یازدهم را اعتماد به مردم دانست و تاکید کرد: با حمایت های مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم دولت مسیر را برای پیشرفت و توسعه کشور باز کرده و توانسته با درایت و تدبیر و به دور از شعار و هیاهوی کاذب سیاسی مشکلات و نارسایی ها را بر طرف کند.
کد خبر: ۳۶۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 23 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه روز دوشنبه در جلسه شورای امور عشایری این شهرستان با اشاره به فرهنگ، آداب، رسوم و شیوه های اجتماعی زندگی عشایری اظهار کرد: ترویج این شیوه ها بعنوان یک سنت دیرین، باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه می شود.
 
وی افزود: کارهای ملموس و قابل مشاهده ایی توسط دولت تدبیر و امید در حوزه عشایری و توسعه زیر ساخت ها و تامین نیازهای ضروری آنان از جمله آب، برق، راه و تامین آرد و علوفه برای دام های این قشر صورت گرفته است.
 
یگانه شاخصه مهم دولت یازدهم را اعتماد به مردم دانست و تاکید کرد: با حمایت های مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم دولت مسیر را برای پیشرفت و توسعه کشور باز کرده و توانسته با درایت و تدبیر و به دور از شعار و هیاهوی کاذب سیاسی مشکلات و نارسایی ها را بر طرف کند.
 
وی به شرایط کشور در دولت گذشته و تاثیرات آن در فضای کنونی کشور اشاره کرد و گفت: آثار بجای مانده از وضعیت گذشته باعث شد تغییرات آن طور که شایسته مردم هست، پیش نرود ولی رئیس جمهوری و دولت یازدهم عزم شان را برای ایجاد فضای امید و رونق همه جانبه در زندگی مردم جرم کرده و این روند با شتاب ادامه دارد.
 
فرماندار چرداول در ادامه خطاب به بزرگان عشایر حاضر در این نشست یادآور شد: احداث و مرمت جاده ها، تامین آب شرب سالم و مایحتاج عشایر در اولویت مسئولان است البته بخاطر گستردگی شهرستان چرداول نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی هستیم.
 
وی بر نقش عشایر در صحنه های مختلف دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: عشایر غیور امسال نیز همچون سال های گذشته در جشن پیروزی انقلاب و انتخابات مهم اوایل سال آینده مشارکت پررنگ خواهند داشت.
 
رئیس شورای امور عشایری چرداول مهمترین اقدام ها و برنامه های اجرایی و یا در دست اجرای این حوزه را نصب 2 دکل گیرنده تلویزیونی در زردلان، کلنگ زنی مرکز بهداشتی درمانی روستایی در پیاز آباد و ساخت مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی در شهرهای توحید و آسمان آباد و ساخت 112 واحد مسکونی در هلیلان برای محرومان که 37 واحد آن در زردلان است، اعلام کرد.
 
یگانه دیگر برنامه ها و فعالیت های در دست اجرا و مصوب شده را ترمیم و ساخت جاده روستایی زیرکانه از توابع بخش هلیلان از محل اعتبارات ستاد بحران استان و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر توحید و محله کهره در دهه فجر امسال عنوان کرد.
 
وی درخواست هایی هم از عشایر داشت که مهمترین آنان حفظ و حراست از منابع ملی و طبیعی، عدم تسخیر اراضی ملی، خودداری از آتش زدن جنگل با هدف تهیه ذغال، تامین زمین برای ساخت مدارس و همکاری با اداراتی که در مناطق عشایری خدمت می کنند، بود.
 
در این جلسه تعداد کثیری از عشایر شهرستان حضور داشتند و برخی به نمایندگانی از مناطق عشایری خواسته های خود را به اطلاع مسئولان رساندند.
 
استقرار اکیب های راهداری در حوزه راه های عشایری شهرستان، گرانی قیمت داروهای دامی و عدم پوشش بیمه، استقرار مجتمع پرواربندی احشام در شهرستان، وجود جاده ارتباطی مناسب، تامین آب شرب و دفترچه های درمانی، رفع مشکل کارت تردد عشایر در مرز مهران از جمله درخواست های عشایر از مسئولان بود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار