جناح ها و سیاسیون اجازه بدهند مردم نفس بکشند؛
تلاش برای بهبود روزافزون وضعیت هورالعظیم، تقویت دیپلماسی بین المللی برای از بین بردن کانون های خارجی ریزگردها و اقدامات جبرانی از حمله مطالبات مردم خوزستان است
کد خبر: ۳۶۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹ 27 January 2017
امروز آسمان اهواز باز هم سرشار از گرد و غبار بود. اگر چه با کاهش روزهای گرد و خاکی در دو سال گذشته، مردم استان امیدوار بودند که این مهمان ناخوانده بتدریج استان را ترک خواهد کرد اما امروز باز هم هوای زمستانی اهواز پر از گرد و خاک شد. متاسفانه حجم و غلظت گرد و غبار بسیار بالا بود و مردم را خانه نشین کرد.

متاسفانه برخی سایتها و کانال های خبری که با جهت گیری های خاص سیاسی که در ماههای اخیر راه اندازی شده اند بی توجه به خواسته ها و مطالبات غیرسیاسی مردم اهواز، سعی در سیاسی کردن موضوع دارند. 

این در حالی است که مطالبه مردم خوزستان، یک مطالبه بحق است و هیچ رنگ و بوی سیاسی ندارد و سوءاستفاده از این موضوع جفا در حق مردم استان است. جالبتر آنکه برخی از این جریانات، علنا با یادآوری انتخابات ریاست جمهوری سعی در  پیشبرد منویات سیاسی و جناحی دارند. این در حالی است که مشکل گرد و غبار درد ۱۵ سال گذشته خوزستان و شهر اهواز است و متاسفانه دولت نهم و دهم هیچ اقدام عملی مناسبی در این زمینه انجام نداد و نابودی تالاب هورالعظیم در دوره دولت احمدی نژاد روی داده بود اما دوستداران محیط زیست و مردم خوزستان همواره در فضایی غیرسیاسی، صرفا نسبت به طرح مطالبات محیط زیستی خود اقدام نموده اند.

تردیدی نیست که دولت همانگونه که این روزها در سیستان و بلوچستان، خدمات رسانی به سیل زدگان را در دستور کار قرار داده و در شمال کشور، به یاری در راه ماندگان شتافته و در پایتخت، بحران پلاسکو را دنبال می کند در استان خوزستان نیز می بایست ضمن اقدامات حمایتی از مردم استان، همه توان و امکانات خود را برای حل معضل گرد و غبار بکار بگیرد و این مطالبه جدی مردم خوزستان است.

تلاش برای بهبود روزافزون وضعیت هورالعظیم، تقویت دیپلماسی بین المللی برای از بین بردن کانون های خارجی ریزگردها و اقدامات جبرانی از حمله مطالبات مردم خوزستان است.

الان زمان آن نیست که عده ای از سیاسیون، از این مطالبات بحق مردم استان سوءاستفاده کنند و دست به انتقام کشی های سیاسی بزنند. مردم استان خوزستان بیش از هر چیز از این فضاهای جناحی و سیاسی کردن مشکلات شان رنج می بیند. جناح های سیاسی اجازه بدهند مشکلات مردم خوزستان در فضایی غیرسیاسی و فراجناحی و با همدلی و همفکری و همکاری همه مسئولان و نمایندگان و فعالان سیاسی و اجتماعی و ... پیگیری و دنبال شوند.
رفع مشکلات خوزستان در گرو همدلی و همراهی همگان است و برخوردهای جناحی درون استان هیچ سودی برای مردم خوزستان نخواهد داشت. جناحها بهتر است کمی هم به رفع مشکلات مردم استان کمک کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار