مسؤول واحد طیور اداره دامپزشکی بویین‌زهرا خبر داد
مسؤول واحد طیور اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت‌: کارشناسان این اداره با مشاهده تلفات یک پرنده وحشی در پارک بانوان شهر بویین‌زهرا، علاوه بر نمونه‌گیری و معدوم‌سازی لاشه تلف شده پرنده‌، مجموعه پارک را ضدعفونی کردند.
کد خبر: ۳۷۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 04 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، ابوالفضل شادور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: پیرو بازدید مشترک کارشناسان اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت شهرستان بویین‌زهرا با مشاهده تلفات یک پرنده وحشی در پارک بانوان شهر بویین‌زهرا، این اداره علاوه بر نمونه‌گیری و معدوم‌سازی لاشه تلف شده پرنده‌، در اقدامی پیشگیرانه، مجموعه پارک را ضدعفونی کردند.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های عمده انتقال بیماری آنفلوآنزا به انسان و یا سایر پرندگان‌، تماس مستقیم با لاشه پرنده تلف شده و یا فضولات آن است بنابراین توصیه می‌شود از هرگونه تماس با پرندگان وحشی و یا لاشه آن‌ها جداً پرهیز شود.

مسؤول واحد طیور شهرستان بویین‌زهرا در خصوص نتیجه آزمایش گفت: نتیجه آزمایشات صورت گرفته بر روی نمونه أخذ شده از حیث بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منفی بود اما از عموم مردم خواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تلفات نامتعارف‌، ضمن رعایت ضوابط بهداشتی‌، مراتب را با ارسال پیامک به سامانه پیامکی 50001512 اطلاع‌رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار