با حضور معاون اول رئیس جمهوری؛
عملیات اجرایی فاز دوم پالایشگاه آبادان با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نفت آغاز شد
کد خبر: ۳۷۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 07 February 2017
مراسم کلنگ زنی فاز دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، امروز (دوشنبه، 18 بهمن‌ماه) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت و جمعی از مقام‌های کشوری و استانی برگزار شد.

طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان با هدف سودآور کردن این پالایشگاه، استانداردسازی محصولات تولیدی و همچنین تثبیت ظرفیت پالایشگاه با تاسیس واحدهای جدید و جمع آوری واحدهای قدیمی در سال 2010 میلادی با کنسرسیومی متشکل از سینوپک چین و شرکت طراحی ساختمان نفت ایران منعقد شد.

بر اساس این گزارش ارزش این قرارداد به مبلغ بیش از 22 میلیارد یوان چین با استفاده از فاینانس خارجی است. این طرح با توجه به منابع فایناس، در 2 فاز تعریف شده که فاز نخست آن با بیش از 8 میلیارد یوان و فاز دوم آن نیز با حدود 14 میلیارد یوان اعتبار اجرایی می‌شود.

پیشتر عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از گشایش اسناد (ال سی) فاز نخست این طرح در این ماه خبر داده بود.

با اجرای این طرح و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ای همچون واحد هیدروکراکر، مواد سنگین نفتی را به مواد با ارزش افزوده بالاتر مانند بنزین، گازوییل، نفت سفید و گاز مایع تصفیه شده تبدیل می‌کند.

به گفته مسئولان، تمام محصولات این پالایشگاه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مطابق با استاندارد یورو5 تولید می‌شود.

ویژگی‌های طرح

تثبیت ظرفیت پالایشگاه در 360 هزار بشکه در روز، کاهش درصد تولید مازوت و بهبود وضع زیست محیطی پالایشگاه با حذف تاسیساتی با بازده پایین و مصرف سوخت بالا از جمله ویژگی‌های این طرح است.

همچنین برچیدن تجهیزات قدیمی با عمر بیش از 70 سال و نصب تجهیزات جدید جایگزین، بهبود کیفیت محصولات پالایشگاه با استاندارد یورو5، افزایش درصد تولید محصولات سبک مانند بنزین و غیره، انجام 90 درصد ساخت و نصب تجهیزات از سوی شرکت‌های ایرانی از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان شده است.

بر اساس این گزارش در زمان اجرای این طرح برای بیش از 4 هزار نفر در فاز نخست و به همین تعداد در فاز دوم به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار