با ادامه این وضعیت دیگر امکان زندگی در خوزستان وجود ندارد و خوزستان به بیابان تبدیل می شود این به نفع دشمنان ایران و اسلام یعنی آمریکا، اسرائیل و آل سعود است و آنگاه سرباز گیری برای دشمنان می شود
کد خبر: ۳۷۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 11 February 2017
بدون اغراق یکی از موضوعات مبتلابه این روزهای خوزستان مسأله مهم انتقال آب است که پیامدهای اسفناکی همچون خشکسالی اراضی، از بین رفتن اشتغال، بدتر شدن شرایط زیست محیطی استان، افزایش مهاجرت و … را در پی دارد.

با این وجود مسئولان مختلفی همچون سازمان محیط زیست استان به دلایل نامشخص و بعضا مشخصی عمواره سکوت و در برخی موارد جانبداری را در پیش گرفته است. سایر مسئولان نیز به صرف اظهارات نظرهایی که چندان باعث رنجش مرکز نشینان نشود، اکتفا کرده اند.

در این میان آیت الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری اما، با انتقاداتی سازنده همواره مردم و مسئولان را پیرامون پیامدهای برداشت بی رویه آب آگاه و ساختار عدم رفتار تبعیض آمیز دولت بوده است.

وی روز گشته نیز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه مخالف انتقال آب برای شرب نیستیم، اظهار داشت: متاسفانه اکنون ۴,۵ برابر بیشتر آب را انتقال می دهند و قرار است باز هم بیشتر ببرند، حتی دولت مصوبه ای داشته که به بانک مرکزی دستور داده است به وزارت نیرو وکشاورزی برای انتقال بیشتر آب اعتبار بدهد که این بر خلاف مصوبه شورای عالی آب است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه انتقال این حجم از آب باعث فشل شدن همه طرح های کشاورزی در خوزستان می شود، افزود: اعلام کردم که با انتقال حجم زیادی از آب خوزستان بیش از پیش محروم می شود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد همه تالاب ها خشکیده و ریزگردها صد برابر خواهد شد و دیگر امکان زندگی در خوزستان وجود ندارد و خوزستان به بیابان تبدیل می شود این به نفع دشمنان ایران و اسلام یعنی آمریکا، اسرائیل و آل سعود است و آنگاه سرباز گیری برای دشمنان می شود.

رفتارهای مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون نشان داده که وحدت و بلوغ سیاسی منسجمی در بین آنها شکل نگرفته است؛ حال که شخصی سیاسی و مذهبی در این راستا پیش قدم شده انتظار می رود دست کم مدیران و نمایندگان استانی در راستای حفظ مصلحت استان و نظام از وی حمایت کنند.
منبع: تابناک
برچسب ها: انتقال آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار