‏درمقابله با بحران ناشی ازگرد و غبار و مه شدید؛
درپی افزایش ناگهانی رطوبت هوا، مه شدید و شرایط نامتعارف جوی بامداد امروز 23 .95.11 برخی از عایقهای تجهیزات شبکه برق در مناطقی از مرکز ، جنوب و جنوب شرق استان خوزستان دچار آسیب دیدگی گردید که سبب خاموشی گسترده بر اثر عملکرد سیستم های حفاظت هوشمند گردید
کد خبر: ۳۷۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 12 February 2017
به دلیل آلودگی گسترده ناشی از بروز طوفان ، گردوخاک ، غبار بی سابقه و بارندگی اندک روز جمعه 8بهمن 95 در استان با وجود تلاشهای شبانه روزی تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت ، گروههای تعمیراتی شرکت نصب و تعمیرات انتقال نیروی خوزستان با پشتیبانی مسوولان استانداری خوزستان و دیگر دستگاههای اجرایی استان در شستشو و پاکسازی تجهیزات شبکه برق در منطقه، میزان آلودگی باقیمانده در مقره های خطوط انتقال نیرو و شبکه برق در نقاط صعب العبور به همراه مه شدید و غبار محلی موجب گردید تا بخش وسیعی از شهرستانهای اهواز، ماهشهر، آبادان ، خرمشهر ، دشت آزادگان و ...  دچار خاموشی گسترش یافته گردد. 

براساس این گزارش ستاد کمیته بحران شرکت برق منطقه ای خوزستان در اسرع وقت تشکیل جلسه داده و پس از بررسی ابعاد حادثه ، شناسایی مناطق آسیب دیده ، اعزام گروههای عملیاتی و تعمیراتی به محلهای مورد نظر و جداسازی تجهیزات معیوب نسبت به شروع عملیات عادی سازی شبکه اقدام نموده و مرحله به مرحله پس از عادی سازی به برق دار نمودن تاسیسات و مراکز خدماتی، رفاهی و بهداشتی و درمانی پرداخت. 
 
باتوجه به اهمیت موضوع وزیرنیرو به همراه معاونان و مدیر عامل شرکت توانیر و سایر مدیران ارشد صنعت برق درکوتاه ترین زمان در اهواز حاضر شده و در مرکز کنترل شبکه برق جنوبغرب کشور به بررسی وضعیت موجود و راهکارهای تسریع در عادی سازی شرایط پرداخته و دستورهای لازم را صادر نمودند. 

دراین راستا وزیر نیرو در مصاحبه خبری با گوینده خبر 14 شبکه یک سیما از مردم آگاه و شریف خوزستان پوزش خواست و از بسیج امکانات دیگر استانهای مجاور  این استان و نیزتخصیص 1000 میلیارد ریال بودجه به صورت اضطراری برای خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز خوزستان جهت پیشگیری از هرگونه بحران اینچنینی و مقابله با اثرات گرد و غبار بر تجهیزات شبکه برق خبر داد .

گفتنی است خوشبختانه با انجام اقدامات لازم مطابق برنامه های زمانبندی در شرایط بحران غیر منتظره ، شبکه برق منطقه پیش از ساعت 16 به حالت عادی بازگشت.

به همین دلیل شرکت برق منطقه ای خوزستان از همراهی و شکیبایی مردم شریف استان در گذر از این بحران و همه متخصصان و تلاشگران دلسوز صنعت برق خوزستان که با درایت و تجربه دست در دست هم این شرایط طاقت فرسا را پشت سر گذاشتند صمیمانه سپاسگزاری می نماید.

شایان ذکر است با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع اثرات ریزگردها و شرایط بی سابقه آب وهوایی خوزستان که منجر به  بحران های یکباره و غیرمنتظره درمنطقه گردیده است ، جلسات پیگیری کارها و جاری سازی راهکارهای بدست آمده در اهوازپس از همفکری مسوولان متعهد ملی و محلی صنعت برق نظیر معاون وزیر نیرو در امور برق وانرژی ، مدیرعامل شرکت توانیر ،  برق منطقه  ای خوزستان ومعاونان ومدیران شرکتهای تابع وزارت نیرو در خوزستان ، همچنان در حال برگزاری جهت تصمیم گیری بهینه وپیشگیری از هرگونه تکرار موارد مشابه است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار