روزهای سخت یک استاندار؛
استاندار خوزستان میراث دار حجم انبوهی از مطالبات مردمی و ناکارامدی های گذشته است. دوره ای که سهام شرکت فولاد خوزستان برای احداث اتوبان دوطبقه شمال به فروش می رفت و برای اکتشاف و استخراج نفت، هورالعظیم را از بین می بردند و میلیاردها تومان برای احداث و آبگیری سد گتوند هزینه می کردند، اگر گوشه چشمی هم به خود خوزستان داشتند این اتفاقات را امروز شاهد نبودیم
کد خبر: ۳۷۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ 12 February 2017
از نخستین روزهای حضور غلامرضا شریعتی در مسند استاندار خوزستان، بسیاری از زخم های کهنه خوزستان سر باز زد و مدیریت بحران را در صدر اولویت های مدیریت ارشد استان قرار داد.

حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا که بسیج همه امکانات شهری و استانی را بدنبال داشت تا در اولین فرصت ضمن خاموشی آتش و کاهش خسارت های مالی، به شرایط زیستی و محیطی مردم ماهشهر آسیبی وارد نشود. عملیاتی که در کمترین زمان ممکن کنترل و مدیریت شد و مسئولان صنعت نفت را به فکر بهسازی شرایط ایمنی پتروشیمی در دوره پساتحریم ها انداخت.

وقوع چندباره پدیده ریزگردها که محصول ناکارآمدی ها و سیاست های غلط گذشته و از بین رفتن تالاب های خوزستان و احداث سدها متعدد بر روی رودخانه های خوزستان بود از جمله حوادثی بود که طی این ماهها همانند ۱۰ سال گذشته، روی می داد.
این در حالی بود که کمتر اقدامی برای مقابله با پدیده ریزگردها انجام نشده بود.

کم آبی بویژه در مسیر رودخانه کرخه و وضعیت نامطلوب حاصل از خشکسالی، بسیاری از کشاورزان خوزستانی را دچار مشکل نمود و این در حالی بود که پیشتر تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده نشده بود.

از طرفی حادثه تاسف بار شهدای حله روی داد و جمعی از هم استانی هایمان در این حادثه تروریستی جان خودرا دست دادند و به شهادت رسیدند.

از همان روزهای نخست و اندکی قبل تر، کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد به دفعات در تحصن و اعتصاب به سر بردند و به عنوان آخرین ملجأ روانه استانداری می شدند و این در حالی بود که بدلیل سوء مدیریت های گذشته، این شرکت به ورشکستگی رسید و کارکنان آن ماههاست حقوق دریافت نکرده اند.

اخیرا هم تاسیسات و تجهیزات برق خوزستان که سالها بدون مشکل در مقابل ریزگردها تحمل می کردند تاب و توان از دست دادند و با آخرین طوفان گرد و غبار و رطوبت بالای هوا، خوزستان خاموشی دو روزه در یک هفته را تجربه کرد. این در حالی است که لااقل در ده سال گذشته مسئولان استان و وزارت نیرو می توانستند تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کند.

متاسفانه در حالی که خوزستان سهم بسیار بالایی در تولید ناخالصی ملی دارد توجه چندانی به رفع مشکلات زیرساختی آن نمی شود بویژه در ده سال گذشته که می توان آن را دوره بی مهری دولت ها به خوزستان نامید. 

اینک استاندار خوزستان میراث دار حجم انبوهی از مطالبات مردمی و ناکارامدی های گذشته است. دوره ای که سهام شرکت فولاد خوزستان برای احداث اتوبان دوطبقه شمال به فروش می رفت و برای اکتشاف و استخراج نفت، هورالعظیم را از بین می بردند و میلیاردها تومان برای احداث و آبگیری سد گتوند هزینه می کردند، اگر گوشه چشمی هم به خود خوزستان داشتند این اتفاقات را امروز شاهد نبودیم.

امروز مسئولان خوزستان در حال مدیریت بحران هستند تا کمتر مردم در اثر این حوادث نامبارک دچار زحمت و رنج شوند اما پرسش مردم خوزستان همچنان پابرجاست که چرا مسئولان و نمایندگان ده سال گذشته خوزستان اینقدر بی مبالاتی به خرج دادند؟ وزرای دولت و اعضای کابینه چرا در ده سال گذشته فکری برای این مشکلات نکرده بودند؟

حالا مسئولان خوزستان در حال مدیریت بحران هستند تا کمتر مردم در اثر این حوادث نامبارک دچار زحمت و رنج شوند اما پرسش مردم خوزستان همچنان پابرجاست که چرا مسئولان و نمایندگان ده سال گذشته خوزستان اینقدر بی مبالاتی به خرج دادند؟ وزرای دولت و اعضای کابینه چرا در ده سال گذشته فکری برای این مشکلات نکرده بودند؟
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
هیچ کاری نمی شود....هیچ اهمیتی نمی دهند....پوست کلفت شده اند مسولین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار