هیأتی متشکل از سرمایه گذاران خارجی به منظور آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری در خوزستان با انجمن نفت و گاز استان دیدار کردند
کد خبر: ۳۷۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 14 February 2017
 در این نشست که به ریاست استاندار خوزستان در محل سالن اجتماعات شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان برگزار شد، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: خوزستان را به لحاظ برخورداری از ظرفیت هایی که دارد می توان یک کشور نامید زیرا از معدود مناطق کشور با فرصت های سرمایه گذاری بسیار فراوان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی باعث گسترده تر شدن روابط بین دولت های مختلف می شود و چنین دستاوردی بسیار ارزشمند است و به همین دلیل استان خوزستان آمادگی کامل در راستای حمایت از هرگونه فعالیت سرمایه گذاران که منجر به توسعه صنعتی کشور شود را دارد.

شریعتی با تصریح بر اینکه فرصت های سرمایه گذاری در خوزستان برای متقاضیان به طور کامل تشریح خواهد شد عنوان کرد: معرفی و آشنا کردن سرمایه گذاران با فرصت های سرمایه گذاری در استان انجام خواهد شد اما تصمیم گیری در خصوص زمینه سرمایه گذاری در صنایع پایین دست یا بالا دست منحصراً در اختیار متقاضیان خواهد بود و هر تصمیمی اتخاذ کنند مجموعه مدیران مرتبط در استان حمایت خواهند کرد.

وی خوزستان را استان پر رونقی برشمرد و افزود: خوزستان از نظر اقتصادی استان پررونقی است و شاید بسیاری از ظرفیت های توسعه ای در این منطقه مغفول مانده باشند که بدون شک با همکاری سرمایه گذاران چنین ظرفیت هایی به حالت اجرایی و عملیاتی تبدیل خواهند شد.

عالی ترین مقام اجرایی در استان خوزستان ادامه داد: دولت آمادگی کامل در راستای جذب سرمایه گذار در زمینه های مختلف را دارد، اگرچه سرمایه گذاری در صنایع کوچک و متوسط اقدامی با خروجی قابل توجه خواهد بود اما هرگونه مشارکت در صنایع بزرگ مانند نفت، گاز، فولاد و غیره نیز مورد استقبال و پذیرش ما قرار خواهد گرفت.

شریعتی با بیان امتیازات ویژه خوزستان به لحاظ برخورداری از منابع اصلی و ظرفیت های صادراتی گفت: منطقه آزاد اروند، منطقه ویژه اقتصادی در بندر ماهشهر و منطقه ویژه جدیدی که راه اندازی آن در شوش تصویب شده است از جمله ظرفیت های مناسب خوزستان در راستای انجام صادرات و همچنین رونق بازار فروش است.

در ادامه، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان گفت: حضور متقاضیان سرمایه گذاری از کشورهای ایتالیا، آلمان، کره جنوبی، چین، سنگاپور و مالزی بیانگر ظرفیت های مناسب خوزستان در راستای سرمایه گذاری هم در صنایع کلان و هم در صنایع کوچک و متوسط است.

اخلاق محمدیان ادامه داد: مجموعه مدیریتی مرتبط با  استان خوزستان از آمادگی کامل به منظور راهنمایی و تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای متقاضیان را در زمینه های مختلف اعم از بررسی دقیق طرح های سرمایه گذاری، اعطای تسهیلات کم بهره و مشوق های مالیاتی به سرمایه گذاران برخوردار است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان با اشاره به بهره وری مطلوب تر سرمایه گذاری در صنایع پایین دست اظهار کرد: با توجه به تراکم سرمایه گذاری در صنایع کلان خوزستان و اعتبار مالی بالای مورد نیاز بدین منظور، سرمایه گذاری در صنایع متوسط و کوچک که اصطلاحاً صنایع پایین دست نامیده می شوند به نسبت میزان سرمایه گذاری صورت گرفته دارای خروجی و بهره وری مطلوب تر چه از نظر میزان اشتغال زایی و چه به لحاظ بازدهی سریع تر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار