بازدید معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفا کشور از تصفیه خانه های آب اهواز
کد خبر: ۳۷۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 14 February 2017
شاهین پاکروح در این بازدید ضمن بررسی گزارشات مسوولین شرکت آبفا اهواز در خصوص بحران های پیش آمده و لزوم رسیدگی به وضعیت تاسیسات این تصفیه خانه ها، از ایجاد تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحران در کمتر از دو هفته خبر داد.

پاکروح با بیان اینکه تاسیسات تمام تصفیه خانه ها جهت ابقا در مدار به برق نیاز مبرمی دارند، گفت: با کوچکترین خدشه به تاسیسات توزیع برق طبیعی است سیستم آبرسانی تصفیه خانه ها نیز دچار اختلال گشته و در صورت نبود ژنراتورهای تامین برق از مدار خارج و قطعی آب رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: تامین حداقل نیاز آب شرب مردم در زمان بحران نیازمند اندیشیدن تمهیدات گسترده ای است و با توجه به اینکه شبکه های توزیع برق در ده سال گذشته رشد مناسبی داشته اند لذا با مشکل قطع برق بسیار کمتری در سیستم تامین و توزیع آب در بسیاری از شهرها روبرو بوده ایم که انشاالله در کلانشهر اهواز نیز به سرعت این روند حاکم خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول بروز پدیده گردوخاک ، ایجاد بحرانی غیرمترقبه را برای کلانشهر اهواز به همراه داشت که در حال حاضر تمام مسئولان مربوطه در این حوزه تمام توان خود را برای عدم تکرار این بحران ها در دو حوزه توزیع برق و آب  به کار گرفته اند.

وی در خصوص ساماندهی منابع ذخیره آب در اهواز گفت: طرح جامع تصفیه خانه ها و همچنین راهنمای تصفیه خانه های آب شماره یک، دو و سه اهواز تعریف گردیده و مکان مخازن ذخیره آبی با توجه به شرایط توپوگرافی (پستی و بلندی) این کلانشهر مشخص شده اند.

پاکروح با اشاره به مسطح(فلت) بودن شهر اهواز تصریح کرد: شرایط مناسب جهت ایجاد تامین فشار آب از سمت منابع به شبکه وجود ندارد و این مخازن در خروجی آب تصفیه خانه ها واقع خواهند بود که در حال حاضر همکاران ما در این زمینه در حال برنامه ریزی هستند و تدریجا این مخازن وارد مدار خواهند شد.

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت آبفا کشور ایجاد یک شرایط پایدار را جهت مقابله با وضع بحرانی در کلانشهر اهواز  مهم ترین اولویت مسئولین مربوطه دانست و ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت به این شرایط دست خواهیم یافت.

منبع: تابناک
برچسب ها: شاهین پاکروح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار