تابناک تهران - این روزها همه از ایمن نبودن این منطقه صحبت می کنند و در تلاش برای پیدا کردن چاره ای تا این مشکل حل شود. اما امروز خبرهایی شنیدیم از ساخت و ساز در بازار بزرگ تهران، همان جایی که ایمنی ندارد!!!! ساختمانی که بار مسئولیت پرداخت مجوز ساختش را کسی بر عهده نمی گیرد!!!!
کد خبر: ۳۷۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 14 February 2017
بازار تهران یادگار دوران ناصرالدین شاه قاجار است.... امروز جز چند کاخ سلطنتی و مسجد و امامزاده، عمارت شمس العماره و یکی از دروازه ها که نگه داشته شده، تنها بازار تهران است که از قرن نوزده یادگارانی در خود دارد.
 
در تمام دوران مشروطیت تا انقراض سلسله قاجار بازار تهران، بزرگ ترین بازار کشور و محل اصلی حرکت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پایتخت بود و تنها بعد از آغاز دوران نوسازی شهرها ( دوره رضاشاه) به آرامی طبقه مرفه و متوسط شهری از بازار مسقف تهران دل کندند و به محلات نوساز رخت برکشیدند.
 ساخت و ساز در بازار بزرگ تهران به جای ایمن سازی
حالا بعد از گذشت سال ها از عمر بازار بزرگ تهران و با تجربه تلخ ساختمان پلاسکو، همه نگرانی ها به سمت بازار تهران است و مسائل ایمنی آنجا....
 
این روزها همه از ایمن نبودن این منطقه صحبت می کنند و در تلاش برای پیدا کردن چاره ای تا این مشکل حل شود. اما امروز خبرهایی شنیدیم از ساخت و ساز در بازار بزرگ تهران، همان جایی که ایمنی ندارد!!!! ساختمانی که بار مسئولیت پرداخت مجوز ساختش را کسی بر عهده نمی گیرد!!!!
 
احمد حکیمی پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، با اشاره به بازدید روز گذشته شورای شهری ها از بازار بزرگ تهران، گفت: "در بازدیدی که از بازار انجام شد شاهد بودیم در سرای حاج قاسم یک مجتمع تجاری بزرگ در دل بازار در حال احداث است."
 
وی ادامه داد: "وقتی موضوع را از شهردار منطقه پیگیری کردم وی گفت اجازه ساخت این مجتمع تجاری از سوی میراث فرهنگی داده شده است اما رئیس میراث فرهنگی ادعا می‌کند که مجوز آن مربوط به ریاست قبلی میراث فرهنگی است در حالی که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد پروانه احداث این ساختمان در سال 94 صادر شده است."
 
حکیمی پپور با تأکید بر ایمن نبودن بازار تهران افزود: "قبلا در کنار این ساختمان آتش سوزی رخ داده که به همین دلیل جلوی احداث این ساختمان چند سالی گرفته شد."
 
وی درباره مشکلات ایمنی بازار تهران اظهار کرد: "متاسفانه خاک بازار سست و تاب آوری پایینی دارد که باید اقدامات اساسی انجام شود تا استحکام آن بالا رود. در داخل بازار شیرهای آتش نشانی کمی وجود دارد و نکته بعدی بحث سیم کشی داخل بازار است که اگر اتفاقی رخ دهد حتما شاهد فاجعه‌ای خواهیم بود."
عضو شورای شهر تهران با اشاره بر مشکلات حقوقی سیم کشی در این منطقه ادامه داد: "این موضوع دارای مشکل حقوقی است زیرا اداره برق عنوان می‌کند که فقط مسئولیت سیم کشی بازار را بر عهده دارد و هیچ وظیفه‌ای در قبال سیم کشی داخل حجره‌ها ندارد."
احمد حکیمی پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در پایان گفت: " در سال 92 مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن بازار باید مجهز به سیستم گرمایشی مرکزی شود که هنوز اجرایی نشده است و مشکل گرمایش داخل حجره‌ها در حال حاضر مشکل بزرگی است که اگر سیستم گرمایشی مرکزی ایجاد شود این مشکل هم حل می‌شود."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار