روسای کمیسیون های کشاورزی، آب و منابع طبیعی و انرژی خواست تا این موضوع بحران خوزستان را با جدیت پیگیری کنند
کد خبر: ۳۷۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 16 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان، رییس مجلس شورای اسلامی  دیروز  در دیدار اعضای  مجمع نمایندگان  خوزستان با بیان اینکه معضلات این استان جدی است، افزود:  حادثه اخیر از جمله گردوغبار، قطعی آب و برق در استان بسیار تلخ بود.پیگیری بحران خوزستان توسط روسای کمیسیون های کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس

علی لاریجانی از روسای کمیسیون های کشاورزی، آب و منابع طبیعی و انرژی خواست تا این موضوع را با جدیت پیگیری کنند و با دعوت از مسئولان و وزرای مربوطه علت وقوع این مشکلات را جویا شوند.

وی با  تاکید بر اینکه حادثه خوزستان نشان داد که امکان تکرار آن وجود دارد، افزود: البته طبق گفته مسئولان مربوطه تمهیداتی اتخاذ شده تا هر 3 ماه یک  بار بازرسی هایی از مقره ها انجام شود تا در صورت لزوم تغییراتی نیز لحاظ شود ، اما با این وجود باز هم نیاز به پیگیری وجود دارد و این حق نمایندگان استان خوزستان است که با دعوت از وزرای مربوطه در پی رفع معضلات مهم استان خوزستان باشند.

افزایش کانونهای گرد وخاک در داخل و در کشورهای همسایه به  علت  سدسازی های بی رویه و عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی وخشک کردن تالابها و طرحهای برداشت بی رویه آب در مناطق بالادست منطقه ، همه دست بدست داده و موجب بروز پدیده ریزگردها شده اند که دامنه آن گاه علاوه بر جنوب وغرب کشور گاه تا پایتخت نیز گسترده شده است.

قائم مقام وزیر نیرو ستار محمودی نیز دیشب با بیان اینکه انتقال آب بین حوضه ای تنها برای مصارف آشامیدنی است گفت: با تاکید رئیس جمهوری طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به مناطق مرکزی ایران صرفا' برای مصارف آشامیدنی است.

خوزستان بیش از 2 میلیون هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که به علت کمبود آب تنها حدود یک میلیون هکتار آن زیر کشت می رود، این استان با تولید بیش از 14 میلیون تن یکی از قطب های کشاورزی کشور است. 

قطع آب ، برق و همچنین قطع و اختلال مخابراتی واینترنتی در برخی مناطق زندگی ساکنان شهر اهوازوبرخی شهرهای استان را در هفته گذشته مختل کرده و روند فعالیت در این 
مناطق را از حالت عادی خارج کرده است.

منبع: تابناک
برچسب ها: علی لاریجانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار