شهردار اهواز؛
شهردار اهواز در دیدار مدیرکل امداد استان خوزستان، آمادگی مدیریت شهری را برای همکاری ، مساعدت و رفع مشکلات این نهاد خدمت رسان به محرومان اعلام کرد
کد خبر: ۳۷۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 18 February 2017
سیدخلف موسوی ضمن تایید رویکرد محوری مجموعه کمیته امداد که توانمند نمودن جامعه هدف است، خاطر نشان ساخت: تمرکز فعالیت های کمیته امداد بر دو بخش تامین مسکن نیازمندان و ایجاد اشتغال پایدار مددجویان می تواند به رفع فقر و محرومیت آن هم به گونه ای بلند مدت منجر شود.

  شهردار اهواز کمیته امداد را نهادی مقدس، یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، امید مستضعفان و مورد تایید و حمایت مقام معظم رهبری ارزیابی کرد و ادامه داد: اینکه به گفته مدیرکل محترم کمیته امداد، در استان خوزستان صد هزار خانوار که معادل 225 هزار نفر که 5 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند، تحت پوشش خدمات مختلف کمیته امداد هستند ، تنها بخشی از عظمت این نهاد مقدس را نشان  می دهد.

   سید خلف موسوی تصریح کرد: آرزوی ما این است که حتی یک نفر هم تحت پوشش نهادهای امدادی نباشد اما تا آن زمان این مسئولیت اجتماعی همه نهادها، ارگان ها و مسئولین دولتی و غیردولتی است که با همه توان و وجود خود در جهت رفع محرومیت و نیازهای محرومان تلاش کنند.

وی افزود: شهرداری اهواز در دوره اخیر علاوه بر توجه به زیرساخت های عمرانی، ترافیکی و مباحث شهری، نگاه ویژه ای به آسیب های اجتماعی داشته است.

موسوی اعلام کرد: مدیریت شهری خود را در کنار مجموعه کمیته امداد و بهزیستی می داند چرا که مردم در نگاه دولت اسلامی، ولی نعمت مسئولان هستند و ما شأنی غیر از خدمت نداریم.

   شهردار اهواز آمادگی مجموعه مدیریت شهری را برای گره گشایی از موانع پیش روی پروژه 200 واحدی مسکن مهر سپیدار که متعلق به مددجویان فاقد مسکن کمیته امداد خوزستان می باشند، اعلام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش های موفق و نتیجه بخش کمیته امداد در جهت اجرایی نمودن طرح های خود اشتغالی و مشاغل خانگی در بخش های صنایع غذایی، صنایع دستی و پوشاک؛ پیشنهاد می کنم در سطح شهر اهواز و مبتنی بر جانمایی علمی، بازارچه هایی برای ارائه این کالاها که نمود اقتصاد مقاومتی نیز می باشد، اختصاص داده شود و در این زمینه اقدامات لازم را صورت می دهیم.

   موسوی که سال ها مدیریت اداره کل کار و تعاون استان را نیز در کارنامه خود دارد با اشاره به اهمیت اجرایی نمودن ماده 16 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، گفت: در این قانون، شهرداری ها موظف شده اند که در جهت حمایت از تولید کنندگان کوچک و متوسط و مساعدت به فروشندگان کم سرمایه، مکان هایی را در اختیار این افراد برای عرضه محصولات و کالاهای تولید داخل اختصاص دهد و مجموعه مدیریت شهری در اهواز برای تحقق این تکلیف قانونی اقدامات لازم را صورت خواهد داد.

    شهردار اهواز در پایان گفت: اشتغال یک زنجیره است که علاوه بر تولید و سرمایه گذاری، بازاریابی بخش مهمی از این زنجیره را تشکیل می دهد و شهرداری آمادگی دارد با همکاری کمیته امداد در زمینه استفاده از کالای داخلی و ترویج خرید از چرخه تولید بومی فعالیت نماید.

مدیرکل کمیته امداد استان هم در این جلسه اظهار داشت: نزدیک به ده هزار خانوار که بیش از ده درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان خوزستان می باشد، در شهر اهواز ساکن هستند که باید همه توان و ظرفیت موجود در شهر اهواز را برای رفع این مشکل بسیج کرد.

    گفتنی است در ادامه این نشست، مرتضی موصلی مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان و معاونین ضمن تقدیر از مساعدت و تلاش های شهردار اهواز، زمینه های همکاری های مشترک میان شهرداری و کمیته امداد را بررسی و مطرح کردند.

 

منبع: تابناک
برچسب ها: شهردار اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار