دائر بودن مدارس شیفت عصر؛
در حالیکه شاخصهای کیفی، هوای امروز اهواز را در وضعیت بحرانی نشان می دهند، مدارس شیفت عصر این کلانشهر دائر می باشد
کد خبر: ۳۸۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 19 February 2017
 اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان ذرات کمتر از دو و کیفیت هوای اهواز در وضعیت بحرانینیم میکرون در هوای اهواز 294 میکروگرم بر مترمکعب است که نشان دهنده وضعیت بحرانی کیفیت هوای این کلانشهر است.

بر اساس این گزارش همچنین میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در هوای این شهر، 350 میکروگرم بر متر مکعب است که این شاخص هم بیانگر وضعیت بحرانی هوای اهواز است.

این درحالیست که بر اساس تصمیم مدیریت بحران استانداری خوزستان مدارس شیفت عصر امروز در اهواز و همه شهرستانهای خوزستان دایر می باشد.

شاخص آلودگی هوا برای ذرات کمتر از دو و نیم میکرون اگر  کمتر از  100 پی. اس. آی باشد سالم است، بین 100 150 ناسالم برای گروههای حساس، بین 151 تا 200 در وضعیت ناسالم برای همه گروههای سنی  و از 200 پی اس آی به بالا  در وضعیت بحرانی قرار می گیرد.

آلودگی هوا تابع یکسری جریان های افقی و عمودی در جو است؛ همچنین وقتی هوا ابری است شرایط ایستایی ایجاد می شود و غبار در یک جا متمرکز می شود. در خوزستان به دلیل تنوع آلاینده ها، پدیده تجمعی بوجود می آید به این معنی که آلودگی هایی همچون گرد و غبار، صنایع و خودروها اثر یکدیگر را تشدید می کنند.
منبع: تابناک
برچسب ها: آلودگی هوا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار