57 مقاله از مجموع 191 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنگره بین‌المللی جندی‌ شاپور پذیرفته شد
کد خبر: ۳۸۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 20 February 2017
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی جندی‌ شاپور، با اشاره به اتمام مهلت ارسال مقاله به کنگره گفت : در مجموع 191 مقاله در دبیرخانه کنگره دریافت شد که 57 مقاله پذیرش نهایی کسب کردند.

دکتر محمدرضا عصاری افزود :  از این تعداد نیز حدود 22 مقاله به‌صورت شفاهی در کنگره ارائه خواهند شد و حدود 25 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کنگره در تاریخ سوم و چهارم اسفند‌ماه جاری در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول برگزار  می‌شود ، در خصوص برنامه‌های جانبی آن گفت: در این زمینه یک نمایشگاه در نظر گرفته شده استکه بخشی از آن به صنایع فراموش‌شده منطقه مانند نمدمالی و بخشی نیز به موضوعاتی مانند دفاع مقدس و آثار باستانی اختصاص دارند و در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم آثار هنری موجود در این موضوعات را به نمایش بگذاریم.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی جندی‌ شاپور با اشاره به حفاری‌های انجام‌شده در منطقه برای دستیابی به شهر باستانی جندی‌شاپور افزود: هم‌اکنون طی این حفاری‌ها و عملیات اکتشافی به آثار فیزیکی این شهر باستانی دست پیدا کرده‌اند و دیوارهای شهر قابل رؤیت است.

عصاری همچنین با اشاره به مهمانان دعوت‌شده به کنگره، تصریح کرد: وزرای علوم و بهداشت، رییس سازمان یونسکو، اعضای کمیته شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای فرهنگستان علوم و مسئولان استانی ازجمله مهمانان ویژه روز نخست برپایی کنگره هستند؛ همچنین در
روز دوم دکتر ولایتی و دکتر مخبر رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنگره حضور می یابند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار