معاون هماهنگی برنامه و بودجه برنامه‌ریزی خوزستان؛
بابت خسارت‌های ایجاد شده بر اثر سیل به روستاها و برخی نقاط خوزستان، سازمان بحران کشور اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به استان ‌اختصاص داده است
کد خبر: ۳۸۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 21 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه ریزی خوزستان گفت: بابت خسارت‌های ایجاد شده بر اثر سیل به روستاها و برخی نقاط خوزستان، سازمان بحران کشور اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به استان ‌اختصاص داده است.


مهرداد نیکو در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استانداری خوزستان با اشاره به بحرانهای ابتدای سال و بازسازی برخی از روستاها اظهار داشت: بابت خسارتهای ایجاد شده بر اثر سیل به روستاها و برخی نقاط استان، سازمان بحران کشور اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان به استان خوزستان اختصاص داده است.


وی با بیان اینکه  اعتبارات یادشده در قالب ماده‌های 10 و 12 به استان اختصاص داده شد، افزود: اعتبارات پرداختی از سوی سازمان بحران  در قالب سه عنوان پیشگیری، مقابله و جبران خسارت پرداخت می‌کند که اعتبار دریافت شده استان بر اساس ماده 12 فقط به جبران خسارت و بازسازی اختصاص می‌یابد.


معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه ریزی خوزستان گفت:بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت بحران استانداری ، الزامات ماده 12 به طور کامل رعایت شده و از میزان اعتبار دریافتی هیچ درصدی به امر پیشگیری و مقابله اختصاص نمی‌یابد و عملیات اجرایی جهت بازسازی نیز باید در زمره فعالیتهای استانی باشد.


وی گفت: عمده خسارتهای حاصل از بحرانهای ابتدای سال متوجه روستاها شد به همین منظور 54 درصد از اعتبارات دریافتی از سازمان بحران به روستاها اختصاص یافته است که 8 میلیارد تومان برای ترمیم سیل بندها، 7 میلیارد تومان برای راه‌های خسارت دیده، 2.5 میلیارد تومان برای دفع آب‌های سطحی در شهرها، 4 میلیارد تومان به بازسازی تاسیسات روستایی، 2.5 میلیارد به تاسیسات آب عشایری تخصیص داده شد.


حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در ادامه جلسه گفت: با توجه به اینکه امر توزیع قبل از حضور بنده در این جایگاه بوده با نظر رئیس سازمان برنامه ریزی موافق هستم و چون عمده مشکلات سال گذشته تهدید سیل بندها بود، انتظار دارم که اولویتها را به ترمیم سیل بندها و راه‌های روستایی اختصاص دهیم.


در پایان جلسه دو طرح جامع شهر اهواز و شهر فتح المبین شوش برای تصویب به رای گذاشته شد که طرح جامع شهر اهواز که از سال 88 در مسیر تصویب قرار داشت با تکمیل نواقص با اکثریت آرا تصویب اما طرح جامع شهر فتح المبین به دلیل مبهم بودن در پاره‌ای از آمار و اعداد بیان شده حد اقل آرا برای تصویب را کسب نکرد

منبع: تابناک
برچسب ها: مهرداد نیکو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار