خوي
جبرئیل قلی پوررئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: دوره آموزش در خصوص نحوه مواجهه با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خوی برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 21 February 2017

دوره آموزشی  مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان درشهرستان خوی برگزار شد


به گزارش تابناك آذربایجان غربی ، قلی پور گفت : کلاس آموزشی جهت چگونگی مواجهه با لاشه پرندگان وحشی در طبیعت، بررسی رفتار پرندگان از حیث وجود انواع بیماری ها، راهکارهای جلوگیری از سرایت بیماری برگزار گردید.

وی گفت این کلاس آموزشی توسط کارشناسان محیط زیست و با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان خوی برگزار شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی اضافه کرد : بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) بین پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود، این ویروس علاوه بر پرندگان می تواند انسان، خوک، سنجاب و حتی گربه سانان مانند پلنگ را نیز آلوده می کند این بیماری به علت شدت تلفات بالا به طاعون پرندگان نیز مشهور است.

قلی پور اضافه کرد : شهرستان خوی به لحاظ دارا بودن زیستگاههای آبی و تالابی مناسب یکی از مهمترین مسیر مهاجرتی پرندگان در سطح منطقه محسوب شده و علی رغم مشاهده بیماری مذکور در تعدادی از زیستگاههای کشور ، هنوز هیچ موردی از آن در سطح استان گزارش نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار