رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، علی اصغر جمعه ای بعدازظهر چهارشنبه در بیست و هفتمین نشست هیئت نمایندگان صنایع استان سمنان در محل دفتر اتاق بازرگانی این استان اظهار داشت: دوام و بقای صادرات، نشان دهنده ثبات اقتصادی است.
کد خبر: ۳۸۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 22 February 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی اصغر جمعه ای بعدازظهر چهارشنبه در بیست و هفتمین نشست هیئت نمایندگان صنایع استان سمنان در محل دفتر اتاق بازرگانی این استان اظهار داشت: دوام و بقای صادرات، نشان دهنده ثبات اقتصادی است.

Image result for ‫علی اصغر جمعه ای‬‎ 

اقتصاد مبهم در سال 96

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سمنان، برآیند اقتصاد ایران در سال ۹۶ را مبهم خواند و گفت: با توجه به شرایط موجود، فعالان اقتصادی فارغ از هر گونه ابهامات به فعالیت ادامه داده اند.

مطالبات بخش خصوصی مورد توجه دولت و مجلس

وی اهتمام و تلاش بیشتر بخش خصوصی در سال جدید را از فعالان اقتصادی خواستار شد و ادامه داد: ترسیم شرایط پیش رو سخت است، ولی با توجه به مناسبات اقتصادی ایران با دیگر کشورها و رفت آمد هیئت های تجاری، فضای مبادلات اقتصادی نسبت به قبل بهبود یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سمنان مطالبه کنفدارسیون های تخصصی در اتاق ایران را مثبت خواند و بیان داشت: یکجا نگری کمیسیون های تخصصی در اتاق ایران و شهرستان باعث شده که مطالبات بخش خصوصی در دولت و مجلس مورد توجه قرار گیرد.

همخوانی داده ها و اطلاعات دستگاه های اجرایی:

جمعه ایاز ارتباط واحد مرکز آمار اتاق ایران با واحدهای اقتصادی و تولیدی خبر داد و اظهار کرد: همخوانی داده ها و اطلاعات مرکز آمار، مرکز پژوهش های مجلس و معاونت فاوا اتاق بازرگانی، باید در یک راستا باشد، تا تحلیل و ارزیابی منسجم را داشته باشیم.

ضعیفتر از همسایه ترک

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان سمنان نیز در این نشست، قیاس صادرات غیر نفتی کشور را با دیگر رقبا غیر رقابتی خواند و اظهار داشت: اگر نگاهی اجمالی به روند صادرات غیر نفتی در بخش های مختلف بیاندازیم متوجه خواهیم شد که نسبت به کشور همسایه ترکیه بسیار عقب هستیم.

سعید ترکمان دهنوی، ساختار و توانمندی دو کشور را مشابه خواند و ادامه داد: صنایع پلاستیک ایران می تواند در بازارهای بین المللی حضور داشته و ارزش افزوده قابل توجه ای را برای کشور به ارمغان بیاورند.

در بیست و هفتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان موضوع استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادر کنندگان مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت و مقرر شد موارد موانع کسب کار در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار