وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان بقایی 2؛
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر آمار ابتلا به سرطان در خوزستان، بیشتر از متوسط کشوری نیست و خدماتی که در زمینه این بیماری در خوزستان ارائه می‌شود، از نظر فنی و تخصصی بسیار خوب است
کد خبر: ۳۸۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 04 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر آمار ابتلا به سرطان در خوزستان، بیشتر از متوسط کشوری نیست و خدماتی که در زمینه این بیماری در خوزستان ارائه می‌شود، از نظر فنی و تخصصی بسیار خوب است 

وی گفت:پوشش دارویی و بیمه‌ای بیماران سرطانی در خوزستان خوب است. با این وجود در زمینه این بیماری از نظر فضای فیزیکی بسیار در مضیقه بودیم.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه افتتاح بیمارستان شهید بقایی 2 اظهار کرد: بیمارستان شفا فرسوده و دارای محدودیت بود که جهت جبران این وضعیت، با کمک سپاه از ظرفیت بیمارستان شهید بقایی استفاده و بیمارستان شهید بقایی 2 که عمدتا برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است، راه‌اندازی شد و اکنون بیماران در بیمارستان بقایی 2 بسیار راضی‌تر هستند.

وی ادامه داد: اما این موضوع به معنای برطرف شدن مشکل نیست. در خوزستان یک مرکز جامع خدمات سرطان نیاز است تا پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات در این مرکز مستقر باشند که امیدواریم به عنوان جایگزین بیماستان شفا، بتوانیم مرکز جامع خدمات را برای بیماران مبتلا به سرطان تاسیس کنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان این‌که می‌توان گفت که در حوزه درمان شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است، تصریح کرد اما هنوز هم از آنچه که مدنظر و استاندارد است، فاصله داریم و همه باید تلاش کنیم که به این نقطه برسیم.

وی در خصوص برنامه وزارت بهداشت جهت افزایش کادر بیمارستان بقایی 2 با توجه به تعداد زیاد بیماران این بیمارستان گفت: امیدواریم سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه که رؤسای این سازمان‌ها معاونان رییس جمهور هستند، به طور ویژه در این زمینه کمک کنند. 

وزارت بهداشت مجوز استخدام ندارد و بارها گفته‌ایم که ما اجازه استخدام نداریم. اگر بنا باشد که رضایتمندی مردم افزایش یابد، بخشی از این موضوع به نیروی انسانی بازمی‌گردد اما در حال حاضر فشار زیادی بر گروه‌های تخصصی در حوزه پزشکی قرار دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته این مساله جدا از عقب‌ماندگی‌ها در پرداخت‌های این مجموعه است. کادر درمانی اکنون با بیش از 2 تا 2.5 برابر ظرفیت خود کار می‌کند. اگر هم پرستاران، کارکنان یا بهیاران همین بیمارستان بقایی 2 در این زمینه سوال کنید، تقریبا چنین فشاری بر آنها قرار دارد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: امید است که سازمان‌های امور استخدامی و برنامه بودجه با درخواست تامین نیروهای انسانی نه تنها برای بیمارستان شهید بقایی 2 و استان خوزستان بلکه برای کل کشور موافقت کرده و توجه ویژه‌ای به این موضوع کند.

 بخش سلامت با بقیه حوزه‌ها متغاوت است و نقش نیروی انسانی هم در زنده ماندن بیماران و هم در پیشگیری از عوارض بیماری‌ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت آرامش کادر و نیروی درمانی بیان کرد: ممکن است که جراح و تحهیزات پزشکی خوبی در اتاق عمل داشته باشیم اما این عمل جراحی یک ساعت، پنج ساعت یا ده ساعت طول می‌کشد و مراقبت از بیمار بخش عمده‌تری از درمان است. 

بنابراین اگر پرستار مجرب یا شاداب نباشد و یا کارکنان تحت فشار باشند و مراقبت از بیمار هم داشته باشند، آن کار اصلی بی‌نتیجه خواهد بود بنابراین ما را باید متفاوت از سایر دستگاه‌ها ببینند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر 100 هزار نیروی پرستار و بهیار و در بخش‌های الکترونی کردن پرونده‌ها و آزمایشگاهی، کمبود نیروی انسانی داریم. همچنین 100 هزار نفر از نیروهای ما فاقد ردیف حقوقی هستند و به عنوان قراردادی کار می‌کنند و هزینه‌های آنها را ما پرداخت می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار