استاندار خوزستان در سیزدهمین همایش بین المللی آبیاری و زهکشی در اهواز:
کد خبر: ۳۸۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 05 March 2017
استاندار خوزستان گفت: با توجه به بالا بودن آب های سطحی، بافت سنگین و نفوذ ناپذیری خاک، هیچ راهی جز انجام عملیات زهکش زیرزمینی و اصلاح خاک نداریم.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "غلامرضا شریعتی" استاندار خوزستان در سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در اهواز گفت: خوشحال هستم که شما مهمانان عزیز را در استان خوزستان ملاقات می کنم. استانی که در زمینه های مختلف همچون انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، میراث‌فرهنگی، برخورداری از گستره آبی یک استان اثر گذار و قلب تپنده اقتصادی ایران است.

استاندار خوزستان افزود: زمین های حاصلخیز و آب های روان اهمیت زهکشی را دو چندان می کند. وجود سازه های آبی متعدد با قدمت چند هزار ساله نشانه برخورداری گذشتگان برای مدیریت و مهندسی آب است.

وی بیان کرد: با بالا رفتن جمعیت و همچنین تکنولوژی امکان استفاده بهتر و بهینه تر از منابع آبی خوزستان و زمین های خوزستان بیشتر شده است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به امر زهکشی توجه ویژه شده و عملیات اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری آغاز شده است.
وی ادامه داد: توانستیم در برخی اراضی احیا شده از طرح 550 هزار هکتاری که در هکتار 700 کیلوگرم گندم برداشت می شد به رقم 4 تن در هر هکتار برسیم.
شریعتی ابراز امیدواری کرد: این سمینار به توان علمی استان بیفزاید و از توان علمی دانشمندان کشورهای مختلف برای بهبود وضع موجود استفاده شود.
سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی، 14 اسفند ماه به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در اهواز با حضور 50 مهمان خارجی از کشورهایی چون آلمان، فنلاند، استرالیا، هلند، بلژیک، هندوستان، مصر، پاکستان، اندونزی، چین، بنگلادش، کره جنوبی و ترکیه آغاز به کار کرد. این همایش تا 17 اسفند ماه به مدت سه روز در اهواز ادامه دارد.

63مقاله پذیرفته شده است
دبیر اجرایی سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در آئین افتتاح این همایش گفت: 160 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که از این میان 63 مقاله پذیرفته شده است.
به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، نرگس ظهرابی با بیان اینکه از 63 مقاله دریافتی، 36 مقاله از شرکت کنندگان خارجی و 27 مقاله از محققان داخلی است، افزود: از این تعداد 36 مقاله به صورت شفاهی (21 مقاله خارجی و ١٤ مقاله داخلی) و 27 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهند شد.
وی اظهار کرد: محققانی از 22 کشور شامل ازبکستان، آفریقای جنوبی، آلمان، آمریکا، اندونزی، اوکراین، بنگلادش، پاکستان، تایلند، ترکیه، چینی، روسیه، زیمباوه، سودان، فنلاند، کره جنوبی، کنیا، لیتوانی، مصر، نروژ و هند برای این همایش مقاله ارسال کرده اند.

به گفته وی، حضور 50 نفر مهمان خارجی را در این همایش شاهد هستیم که شش سخنران کلیدی و 20 نفر از این تعداد در همایش مقاله ارائه می دهند. همچنین 14 نفر از ارائه کنندگان مقاله ایرانی هستند.
دبیر کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی این همایش را شامل شش محور اصلی دانست و گفت: اقدامات لازم برای کاهش حجم زهکشی زه آبها، اقدام برای بهبود کیفیت زه آب ها، معیارهای طراحی دوستدار محیط زیست و بکارگیری روش های جایگزین زهکشی در ابتدا به عنوان محورهای اصلی معرفی شده بودند که در گام های بعدی بر اساس مقاله های دریافتی 2 محور شامل مدیریت آبیاری و زهکشی و موضوعات خاص در زهکشی نیز به محورها اضافه شد.
ظهرابی برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی آبیاری و زهکشی در اهواز را یک فرصت برای خوزستان دانست و افزود: مجوز برگزاری این همایش بعد از 40 سال از آغاز کار به ایران داده شده که وزارت نیرو مسئولیت برگزاری را به سازمان آب و برق خوزستان سپرده است.

وی اضافه کرد: در حاشیه این همایش 2 میزگرد با عناوین روش های جایگزین زهکشی و استفاده مجدد از پساب نیز برگزار می شود که امیدواریم مورد استفاده کارشناسان و مسئولان قرار گیرد.

سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی، 14 اسفند ماه به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در اهواز با حضور 50 مهمان خارجی از کشورهایی چون آلمان، فنلاند، استرالیا، هلند، بلژیک، هندوستان، مصر، پاکستان، اندونزی، چین، بنگلادش، کره جنوبی و ترکیه آغاز به کار کرد. این همایش تا 17 اسفند ماه به مدت سه روز در اهواز ادامه دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار