به میزبانی شرکت برق منطقه ای خوزستان
جلسه شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان به میزبانی شرکت برق منطقه ای خوزستان برگزارشد
کد خبر: ۳۸۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 06 March 2017
 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت در این جلسه گفت: هدف از پایایی ارایه خدمات مطلوب و پایدار به مشترکان است و رویکرد آن برای شبکه استراتژیک و راهبردی می باشد.

محمود دشت بزرگ ادامه داد: در  یک ماه گذشته شاهد اتفاقاتی در شبکه برق خوزستان بودیم که اگر در سال های قبل پیشگیری های لازم صورت می گرفت وسعت حوادث به گستردگی امروز نبود که این مسائل به دلیل نبود نگاه استراتژیک بوجود آمده اند.

وی تصریح کرد: با این حال شبکه برق خوزستان نسبت به موضوع گرد و غبار واکنش خوبی نشان داد و مانع اتفاقات ناگوار بیشتری شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود :  مجموعه دولت و وزارت نیرو با  بسیج همه نیروهای عملیاتی صنعت برق کشورخالصانه ، جهادگرانه و بسیجی وار در جهت پایداری شبکه اقدامات لازم را دردست انجام داشته و تا زمانی که عادی سازی شبکه برگردد این روند ادامه خواهد داشت .

 رییس شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان تصریح کرد: اگر این پدیده در تابستان رخ می داد ممکن بود شبکه برق کشور را به مخاطره بیندازد  که  توانستیم با اتحاد و همدلی این موضوع را مدیریت کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  افزايش شديد هزينه هاي تعمير و نگهداري و شستشوي تجهيزات ،  افزایش میزان انرژی توزیع نشده در شبکه انتقال و فوق توزیع ،  شکست عایقی تجهيزات ناشي از آلودگي  ریز گردها بخصوص در شرایط رطوبت ،  کاهش ترانزیت و درآمدهای خدمات انتقال ناشی از بروز حوادث و خروجی های تحمیلی تجهیزات شبکه  و کاهش قابلیت خنک کنندگی ترانسفورماتورها و ظرفیت عملی بهره برداری  عمده تاثیرات ریزگردها در تاسیسات صنعت برق هستند.

دشت بزرگ  همچنین از رسانه ها خواست خبرهایی خود را از منابع معتبر دریافت کنند زیرا خبرهایی که از افراد غیر فنی  و   غیر مسئول    نقل قول می شود هیچ مبنای علمی ندارد و صرفاً  فضا را برای تاخت و تاز عده ای سودجو فراهم می کند.

گفتنی است، « شوراهاي پايايي منطقه‌اي» به عنوان بازوي اجرايي و مشورتي « شوراي پايايي شبكه برق كشور» در مناطق مختلف، نقش مهمي در راستاي اجراي هر چه بهتر وظايف و مسئوليت‌هاي این شورا برعهده دارند که رسالت اين شورا، دستيابي به سطح قابل قبول پايايي در حوزه عملكرداین  شركت، در استان های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد مي‌باشد.
شایان ذکر است دراین جلسه اعضای حاضر به بیان دیدگاههای خود درباره چگونگی پایداری وضعیت شبکه برق خوزستان پرداختند .
منبع: تابناک
برچسب ها: محمود دشت بزرگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار