استاندار خوزستان در جمع کارکنان شرکت گروه ملی فولاد ایران؛
بعد از جریان مشکلات شرکت گروه ملی فولاد ایران،شرکت به مدت پنج سال در اختیار دادستانی بود و با محدودیت شدیدمالی و اخذ تسهیلات و ضمانت نامه بوده است و با بدهی های فراوانی مواجه شده بود
کد خبر: ۳۹۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 09 March 2017
شریعتی خاطر نشان کرد: بعد از جریان مشکلات شرکت گروه ملی فولاد ایران،شرکت به مدت پنج سال در اختیار دادستانی بود و با محدودیت شدیدمالی و اخذ تسهیلات و ضمانت نامه بوده است و با بدهی های فراوانی مواجه شده بود.

از ابتدای انتصابم بسیاری به من توصیه می کردند که به مساله گروه ملی ورود نکنم اما بنده استاندار پنج میلیون خوزستانی هستم و پی گیر مشکلات تمام استانم هستم. در همان روزهای اول انتصاب، آیت الله جزایری به من سفارش کرد که مشکلات گروه ملی را پیگیری کنم و من از ابتدا این مشکل را پیگیری کردم.

دکتر غلامرضا شریعتی با حضور در جمع کارکنان شرکت گروه ملی فولاد ایران پس از اقامه نماز در کنار کارکنان این شرکت با گرامیداشت درگذشت دوتن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران اظهارکرد:در این مدت در کنار شما کارگران بودم و مشکل شما و خانواده هایتان مشکل خود و خانواده خود می دانستم و سعی کردم عمق مشکلات را به دولت و رییس جمهور منتقل کنم.

وی افزود: سعی کردم  هیات وزیران و قوه قضاییه را در جریان مشکلات گروه ملی قرار بدهم.شرکت گروه ملی فولاد ایران تا دهه ۸۰ , سهم بزرگی در تولید فولاد داشته است و به ۱۵ کشور صادرات داشته است که حاصل زحمات شما بوده است. همچنین در حال حاضر این ظرفیت در شما وجود دارد که به دوران اوج خود برگردید.

استاندار خوزستان درادامه بیان کرد: با مدیران گروه ملی  صدها جلسه در تهران اهواز و عالی ترین سطوح برگزار کردیم. راهکارهای موقت و اساسی را هم زمان پیگیری کردم. کارگران نیز به اندازه کافی صبوری به خرج دادند و به حق از دولت استمداد می طلبیدند.

دکتر بحرینی معاون اقتصادی استانداری نیز زمان زیادی صرف کردند. اخیرا جلسه مشترک با مدیران بانک ملی دادستانی و وراث امیرحسین آریا برگزار شد.

وی در ادامه از پرداخت عیدی کارگران خبر داد وگفت: جلسه بدون نتیجه در حال اتمام بود که با ورود بنده و تفویض اختیار از سوی دولت به استاندار و همکاری معاون اول قوه قضاییه و اعتماد آنان جلسه به مراحل نهایی رسید. 

به فضل الهی این اتفاق افتاد و با پیگیری ها مجدانه استانداری و نماینده بانک ملی؛ سه حقوق و مزایا معوقه پرداخت شد و بحمدالله عیدی سال جدید نیز در روزهای آتی به کارگران پرداخت خواهد شد.باید به بانک ملی نیز فرصت داد تا بتواند مشکلات را با تعیین نقشه راه و برنامه های کوتاه مدت؛میان مدت و درازمدت حل و فصل کند و خطوط تولید نوسازی و به مدار برگردد.

شریعتی یاد آور شد: بنده نیز در کنار آنان خواهم بود. اعطای ضمانت بانکی نیز در حال انجام است.۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار داخلی و خارجی اسناد در روزهای آینده به گروه ملی تخصیص داده خواهد شد. تا از حالت کارمزدی خارج شود. فعلا در زمینه پرداخت بدهی های آب ؛برق ؛گاز و عوارض شهرداری تا زمان سوددهی با این شرکت همکاری می کنیم.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: محصولات تولیدی گروه ملی نیز باید توسط صنایع بزرگ خریداری شود. اجازه خرید محصولاتی که در گروه ملی تولید می شود از خارج استان را نمی دهیم. پرداخت بدهی شرکت فولاد به گروه ملی نیز در حال پیگیری است. هدف من رسیدن گروه ملی به تولید مستقیم شمش فولاد از طریق احداث کارخانه سنگ آهن در مجاورت گروه ملی است. انشالله با همدلی و تعامل گروه ملی به جایگاه اصلی خود برسد.

به همت و تلاش شما باور داریم و به پشتوانه شما سعی کردیم که گروه ملی را احیا کنیم. همه باید تلاش کنیم که گروه ملی در صنعت ایران بدرخشد. از نماینده ولی فقیه در استان؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان؛رسانه های استان و رسانه ملی تشکر میکنم.انشاالله بازدید بعدی من بری افتتاح خط های جدید تولیدی در این شرکت باشد.

 در ادامه محمودی نماینده بانک ملی در گروه ملی صنعتی فولاد ایران در حضور استاندار گفت:اگر بانک ملی در حال حاضر پس از صدها جلسه از طلبکار شرکت به مالک شرکت تبدیل شده است  همه و همه مدیون تلاش های شبانه روزی و پیگیری های دلسوزانه استاندار شریعتی است.

وی افزود: دکتر شریعتی روزی نبود که پیگیر موضوع تعیین تکلیف گروه ملی نباشد و در این خصوص تا ساعات نیمه شب  از گذاشتن وقت دریغ نکردند. با تلاش های استاندار خوزستان راه برای دریافت تسهیلات بانکی برای گروه ملی گشوده شد. مشکل خرید شمش فولاد نیز با پیگیری های استاندار و همکاری وزیر صنعت در حال پیگیری است. گروه ملی صنعتی فولاد ایران با تلاش ها و مجاهدت ها پس از هفتادماه از بلاتکلیفی نجات پیدا کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار