معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان؛
برگزاری همایش ملی علوم ورزشی که در راستای رویکرد سلامت و نشاط اجتماعی و کارآفرینی و از مواردی است که تاثیر مستقیم بر حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد را به فال نیک می گیرم
کد خبر: ۳۹۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 09 March 2017
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: برگزاری همایش ملی علوم ورزشی که در راستای رویکرد سلامت و نشاط اجتماعی و کارآفرینی و از مواردی است که تاثیر مستقیم بر حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد را به فال نیک می گیرم.
 
دکتر علی‌حسین حسین‌زاده در همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد سلامت، نشاط اجتماعی، کارآفرینی و قهرمانی که در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: متاسفانه نه فقط در استان، بلکه در کل کشور این مشکل وجود دارد که شاید برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما خیلی کارشناسی شده نیستند و به همین خاطر است که متاسفانه اثربخشی سرمایه‌گذاری ها و برنامه‌ها را خیلی در جامعه، به ویژه سطح استان احساس نمی‌کنیم.
 
وی افزود: در بدو حضورم در استانداری خوزستان، بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده بودم یکی از راهبردها را در استان خوزستان، بحث ارتقا رضایت اجتماعی مطرح کردم. در راستای مطالعاتی که انجام شده بود، علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های متعدد، اثربخشی این برنامه‌ها در سطح استان کم است و نتیجه چنین روندی باعث شده که سطح رضایت اجتماعی نیز تاحدودی پایین باشد. به هر حال از این منظر برگزاری این همایش را به فال نیک می‌گیریم که تبلور ارتباط بین دانشگاه و سایر نهادها را در برنامه‌ریزی‌ها احساس کنیم.
 
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: این ارتباط و همکاری است که می‌تواند ما را به برنامه‌های‌مان توام با اثربخشی، رضایت اجتماعی و حل مشکل در سطح کشور، منطقه و استان امیدوار کند. خود من جزو جامعه دانشگاهی هستم و این انتقاد را دارم که ما در دانشگاه، ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌ها را که تعریف می‌کنیم، نگاه‌مان در ارتباط عملی با حوزه‌ها و دستگاه‌ها، بیشتر از نظر مهندسی و صنعت تعریف شده است و کمتر این ارتباط را در حوزه نیروی انسانی می‌بینیم.
 
وی گفت: با توجه به مشکلات حوزه‌های اجتماعی شاید این ارتباط و همکاری در حوزه انسانی خودش را بیشتر نیازمند ببیند. متاسفانه برخی شاخصه‌های آسیب‌شناسی و آسیب‌های اجتماعی جامعه ما، از میانگین دنیا بیشتر است و در برخی حوزه‌ها نیز میانگین آسیب‌های اجتماعی خوزستان در کشور بیشتر است و این‌ها، نگرانی‌هایی در جامعه ایران، سیاستمداران، برنامه‌ریزان و مسوولان ایجاد کرده است. نرخ این آسیب‌ها نشان از مشکلاتی در حوزه‌های اجتماعی جامعه را بیان می‌کند.
 
حسین‌زاده ادامه داد: اگر قرار است حوزه‌های علمی و دانشگاهی همکاری کارشناسی و علمی داشته باشند، اتفاقا در این حوزه‌ها نیازشان بیشتر به چشم می‌خورد و از این بابت برگزاری این همایش که در راستای رویکرد سلامت و نشاط اجتماعی و کارآفرینی و از مواردی است که تاثیر مستقیم بر حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد را به فال نیک می‌گیریم.
 
وی گفت: اگر در گذشته شاخصه‌های مادی مورد توجه بود ولی در دنیا، در سه دهه گذشته نگاه به توسعه و پیشرفت بر محوریت انسان است و به همین صورت می باشد که در حوزه محوریت انسان، مباحثی چون نشاط اجتماعی و سرمایه‌های اجتماعی و فکری مطرح است. امیدوارم این همایش با این رویکرد و نگاه، دستاوردهای خوبی برای برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران جهت اثربخشی بیشتر در برداشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار