مهندس بهمنی در همایش ارائه خدمات فنی و مهندسی در دانشگاه شهید چمران ؛
این شرکت اولین و بزرگترین شرکت حفاری در کشور است که علاوه بر انجام عملیات حفاری در زمینه های مختلف ارائه خدمات مهندسی و فنی تخصصی در صنعت نفت نقش اساسی ایفا می کند
کد خبر: ۳۹۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 09 March 2017
مهندس حیدر بهمنی روز چهارشنبه (18 اسفندماه) در همایش « ارائه و صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور» در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: تدوین مجموعه مقررات حفاری از سوی این شرکت بدین معنا است که ما در ارائه هر یک از خدمات مهندسی و تخصصی مربوط به حفاری چاه های نفت و گاز صاحب دانش فنی و سبک خاصی هستیم.

 وی اظهار کرد: این شرکت افزون بر ارائه خدمات به شرکت های متقاصی در کشور در کشورهای لیبی، ترکمنستان و کویت نیز در زمینه های مختلف تخصصی از طراحی عملیات سیمانکاری تا حفاری و کنترل فوران چاه ها، فعالیت های قابل توجهی ارائه داده است.

 بهمنی حضور در پروژه های حفاری چاه های گازی در فازهای پارس جنوبی، میدان نفتی آزادگان  و سایر پروژه های کلید در دست، تمامی فعالیت های طراحی و مهندسی میدان و حفاری آن توسط همکاران ما یا با نظارت متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ایجاد مرکز تحقیقات حفاری در دانشگاه شهید چمران که از 10 سال پیش در نتیجه هم افزایی میان این شرکت و دانشگاه آغاز به کار کرد، گفت: فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی مورد نیاز این صنعت حاصل این تعامل و همکاری می باشد.

 وی افزود: در شرکت ملی حفاری بالغ بر دو هزار و 500 نفر متخصص در قالب روزانه حدود 250 گروه عملیاتی از دو تا 20 نفر افزون بر 30 نوع خدمات فنی مهندسی را در مراحل اکتشاف، توسعه، تولید و بهره برداری از مخازن هیدروکربوری ارائه می دهند. 

 بهمنی در تشریح دستاوردهای شرکت ملی حفاری ایران در بیش از سه دهه فعالیت، اظهار کرد:  در حالی که این صنعت راهبردی در ایران تا قبل از انقلاب توسط 46 شرکت خارجی مدیریت و انجام می شد با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز از صفر تا صد عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی مرتبط با آن بدست متخصصان ایرانی ارائه و با توجه به تجارب و توانمندی های داخلی، هم اکنون ظرفیت صدور خدمات به هر نقطه از جهان را داریم.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر لزوم توسعه و تقویت همکاری های تحقیقاتی و پژوهشی میان این شرکت و دانشگاه های معتبر از جمله دانشگاه شهید چمران گفت: طراحی و ساخت  نزدیک به 20 هزار قطعه و تجهیز پر مصرف با همکاری سازندگان و صنعتگران داخلی و بومی سازی ساخت دکل های حفاری به موازات اهتمام به دانش فنی حفاری از توفیقاتی است که در نتیجه این همکاری ها حاصل شده است.

وی با اشاره به افزوده شدن رشته مهندسی حفاری به رشته های دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران در سال آینده ، افزود:  ضمن استقبال از این موضوع آماده همکاری های تخصصی در این زمینه هستیم و با توجه به توانمندی ها و تجارب متخصصان این شرکت، آمادگی داریم این تجربه را به اشتراک بگذاریم.

 بهمنی در پایان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران سرافراز به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و نقش کارکنان صنعت نفت در پشتیبانی از جبهه ها و حفظ تولید نفت و نگهداشت و روز آمد سازی تاسیسات پرداخت.

 در این همایش که اساتید و دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه، معاون مدیریت پژوهش و فناوری و چند تن از روسا و مسئولان بخش های مختلف این مدیریت حضور داشتند، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران با اشاره به همکاری های مستمر میان این معاونت با شرکت ملی حفاری ایران، گفت: تاکنون 14 قرارداد پروژه پژوهشی به ملبغ 60 میلیارد ریال میان این دانشگاه و شرکت مبادله شده است که از آن جمله طراحی و ساخت تجهیزات درون چاهی نمودارگیری، خوردگی در موتورهای درون چاهی و شبیه ساز کنترل فوران چاه های نفت و گاز است.

 دکتر حاجی دوللو  افزود: همکاری در تاسیس مرکز تحقیقات حفاری در سال 84، تاسیس دفتر هماهنگی پژوهشی در مرکز رشد دانشگاه در سال 89، برگزاری بیش از 10 مورد همایش های علمی تخصصی در محل دانشگاه، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط به صنعت حفاری از جمله همکاری های دو جانبه به شمار می آید.

 در ادامه مدیر مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه درباره اهداف تاسیس این مرکز توضیح داد  و گفت: هدف اصلی مرکز تحقیقات دانشگاه شهید چمران بومی سازی و تدوین دانش فنی ساخت تجهیزات راهبردی صنعت نفت است زیرا در این هدف تحقیق و پژوهش به عنوان عوامل پیشرفت و خدمت رسانی به صنعت نفت و حفاری قرار دارد.

 دکتر علیرضا دزفولی افزود: توانمندی های تحقیقاتی و پژوهشی این مرکز در پنج گروه شامل سیالات و انرژی، تکنولوژی نفت و حفاری، شیمی حفاری، مدیریت اقتصاد و انرژی و نرم افزارهای نفت و حفاری است که هر یک از گروه ها خود شامل مجموعه ای از تیم های پژوهشی می باشد.

 مهندس بهمنی در ادامه با دکتر خواجه رئیس و تعدادی از معاونان دانشگاه شهید چمران درباره توسعه و زمینه های همکاری ها میان این دانشگاه و شرکت ملی حفاری ایران بویژه در موضوع برگزاری همایش ها، بازدیدها و افزایش سهمیه کارآموزان به گفت وگو نشستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار