استاندارخوزستان تاکیدکرد؛
استاندارخوزستان با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های تسهیل تردد جانبازان در اماکن عمومی تصریح کرد:فراهم کردن زمینه تسهیل رفت و آمد و تردد جانبازان و معلولان جزو وظایف ما است و آنها حقی بر گردن ما دارند
کد خبر: ۳۹۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 11 March 2017
استاندارخوزستان با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های تسهیل تردد جانبازان در اماکن عمومی تصریح کرد:فراهم کردن زمینه تسهیل رفت و آمد و تردد جانبازان و معلولان جزو وظایف ما است و آنها حقی بر گردن ما دارند.

 دکتر غلامرضا شریعتی اظهار کرد: کارگروه ها و برگزاری همایش و مراسمات باید برای هماهنگی امور باشد و قطعا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاص برگزاری این جلسه نیست و این مصوبات جلسات باید در فرهنگ عمومی متبلور شود.

وی با تشریح اقدامات خود از آغاز فعالیت در استانداری در حوزه حمایت از جانبازان گفت: مرکز درمان بیماران ضایعات نخاعی را با هماهنگی از ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور مجوز هزینه کردن اعتبارات استانی در این زمینه صادرشد.

شریعتی بیان کرد: بازدید های زیادی از خانواده های شهدا و جانبازان داشتیم که از جمله این بازدیدها بیمارستان اعصاب و روان جانبازان بود که در حد وسع نیز کمک هایی را برای آنها درنظر گرفتیم.

استاندارخوزستان با اشاره به اعزام خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به مشهد مقدس گفت: امسال تعداد زیادی از جانبازان و ایثارگران را به همراه همسرانشان را به مشهد مقدس فرستادیم و انشالله سعی می کنیم سال آینده نیز در حد توان امور مختلف مربوط به این خانواده ها را انجام و خدمات بیشتری به آنها ارائه دهیم.

شریعتی با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های تسهیل تردد جانبازان در اماکن عمومی تصریح کرد:فراهم کردن زمینه تسهیل رفت و آمد و تردد جانبازان و معلولان جزو وظایف ما است و آنها حقی بر گردن ما دارند. متأسفانه این قشر در حال حاضر امکان تردد مناسبی را در شهر ندارند.بنابراین باید امکان استفاده از خدمات عمومی را در سطح شهر برای جانبازان و معلولان افزایش بدهیم و نباید این مسائل را به فراموشی بسپاریم.

وی با اشاره به مساله بیمه و هزینه های درمان جانبازان گفت: با بیمه ایران رایزنی هایی انجام شده است. البته مشکلات مالی در این بین وجود دارد به عنوان نمونه هفته گذشته نیز جلسه ای با سازمان برنامه و بودجه داشتیم که یکی از بیمه ها اعلام کردند مبلغ زیادی مطالبه از بنیاد شهید داشت.

استاندارخوزستان خاطرنشان کرد: در مورد شهادت، ایثار و دفاع مقدس به صورت مستمر با کسانی مواجه هستیم که از سر دلسوزی برخی از کارکردهای دفاع مقدس و زمان جنگ تحمیلی را زیر سؤال می برند. آنها اعلام می کنند از بابت فرماندهی باید کارهای دیگری انجام می شد ولی این از دور نشستن و تصمیم گیری برای اظهار نظر چندان جالب نیست و در این زمینه باید اقدامات اساسی انجام گیرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات و کارگروهها تصریح کرد: این کارگروه ها و شوراها باید کارکرد اصلی خود را پیدا کنند و باید تصمیمات اصلی استان در حوزه های مختلف را از آنها الگوبرداری کنیم. یعنی باید تصمیم گیری های اصلی را بعد از بررسی و ارائه از شوراها اخذ کنیم.

وی ادامه داد:باید شوراها را به کارکرد اصلی خود برگردانیم آن وقت همه در نظام تصمیم گیری های استانی دخیل خواهند بود. این شوراها تصمیم گیری برای جزئیات و کلیات امور استان را انجام می دهند.همچنین نظام تصمیم گیری اصلاح شود تا بتوانیم پروژه های با بیشترین اثربخشی را اجرا کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار