معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند؛
۴۵ هزار اصله نهال در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع کاشته می شود تا گامی در راستای گسترش فضای سبز در منطقه آزاد اروند برداشته باشیم
کد خبر: ۳۹۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 15 March 2017
 این پروژه با هدف اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند: "فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود” انجام می شود.

وی افزود: از آن جایی که هر فرد ایرانی که نام شلمچه را شنیده باشد به یاد شهدا و خاک پاکش می افتد باید به این موضوع جاودانگی بخشید و کاشت درخت و فضا سازی مناسب نیز در همین راستا است.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی کشور، گسترش فرهنگ توسعه منابع طبیعی و استفاده از پتانسیل همیاران طبیعت در راستای حفاظت و بهره برداری پایدار از این منابع از دیگر اهداف این پروژه است.

شمخانی افزود: مجوز های پروژه احداث جنگل کاری شلمچه توسط سازمان  منطقه آزاد اروند، تأمین اعتبارو پیگیری آن توسط وزارت نفت و کار اجرای آن به سازمان منابع طبیعی سپرده شده است..

وی شلمچه را نقطه ای مهم برای منطقه آزاد اروند خواند و عنوان کرد: شلمچه یکی از مسیر های اصلی زوار ابا عبدالله الحسین (ع) است و نیاز است تا این نقطه همواره مورد توجه قرار گیرد.

 معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به معضل ریزگرد ها عنوان کرد: کاشت درخت و ایجاد فضای سبز یکی از راهکار های کاهش این مشکل است.

شمخانی افزود: بر همین اساس طی این پروژه ۴۵ هزار اصله نهال در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع کاشته می شود تا گامی در راستای گسترش فضای سبز در  منطقه آزاد اروند برداشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار