استاندار خوزستان؛
نشست استاندار خوزستان با مشاورين امور بانوان دستگاه ها، فرمانداري ها در سالن جلسات استانداري برگزار شد
کد خبر: ۳۹۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 15 March 2017
دکتر غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان در نشست مشاورين امور بانوان دستگاه ها و فرمانداري ها با بيان اينكه بايد از توان همه شايستگان به نحو مطلوب استفاده شود ابراز اميدواري كرد و گفت: همه پتانسيل هاي استان در جاي خود قرار گيرند تا استان به سمت تعالي برود.

شريعتي افزود: گفته شده پست هاي مديريتي كمتر به بانوان داده مي شود، در اين خصوص بايد صبر كرد. ما از جامعه سنتي برخواسته ايم و سنت بر مدرنيته قالب است بايد به تدريج اينگونه مسائل را با رعايت ملاحظات شرعي اصلاح كنيم، طي اين مسير به تدريج است و اقدامات فوري نتيجه اي در بر نخواهد داشت.

وي با اشاره به اينكه در كشورهاي توسعه يافته و پردرآمد هم روند برابري جايگاه زنان با مردان به تدريج صورت گرفته است بيان كرد: در انگليس براي حق راي زنان بيست سال مبارزه شده است، حق گرفتني است اما به روش هاي مسالمت آميز.

استاندار خوزستان تاكيد كرد: بايد از قابليت زنان در مسير مديريتي بهره مند شد و از پتانسيل آن ها در جاي مناسبش استفاده كرد، كوركورانه حمايت كردن كار به جايي نخواهد برد.

شريعتي به اشتغال زنان در بخش خصوصي اشاره كرد و گفت: در بخش خصوصي زنان بسيار موفقي وجود دارد كه منشاء توليد ثروت براي استان شده اند. ما آن ها را تقويت مي كنيم.

شريعتي با بيان اينكه جامعه ايران سنتي است و شكستن اين فرهنگ ديرينه سخت مي باشد تاكيد كرد: من به دنبال باز كردن گره هاي اين مشكل هستم نه شكستن آن، چرا كه باز كردن گره ها موثر تر است و هزينه كمتري به دنبال دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اين موضوع كه بانوان در استان ما بايد شرايط اجتماعي تر به خود بگيرند افزود: روحيه كار در اجتماع بايد در بانوان تقويت شود تا در مسير كار جمعي حضور بهم رسانند. علائق بانوان را بايد پيدا كرد و بعد از آن اين علائق را در مسير جامعه قرار داد. گام اول بر عهده مشاورين امور بانوان دستگاه ها مي باشد و من شخصا آمادگي لازم براي كمك به اين امور را دارم.

شريعتي در پايان گفت: اعمال نظرات فقط به پست ها معطوف نمي شود، بايد سيستمي در سازمان ها طراحي شود كه زنان در زمينه مشكلات استان مطالعه كنند و نظرات مدوني ارائه دهند، نظرات را بايد كارشناسي گفت تا اعمال شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار