هنگام خرید آجیل به تازه بودن آن دقت کنید از نشانه های کهنه بودن سوراخ در پسته‌ها ،پوکی دانه‌های آجیل، بوی نا، کپک و کهنگی یا بقایای حشرات مرده یا زنده درون آجیل است
کد خبر: ۳۹۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 16 March 2017
معمولاً برای پنهان نمودن کهنگی آجیل ها، این محصول را بصورت بوداده وارد بازار می کنند
مصرف آجیل خام به دلیل فیبر بالا سرعت جذب قند را کاهش می دهد که برای افراد دیابتی مفید است. اما به آجیل بوداده معمولاً ترکیبی به نام مالتو دکسترین به عنوان طعم دهنده اضافه می شود که جزء قندهایی است که سرعت جذب بالایی دارد و می تواند خطر دیابت نوع 2 را افزایش دهد.
 
آجیل‌های شور گرچه خوش‌مزه‌ترند ولی نمک آنها باعث بالا رفتن فشارخون می‌شود و به‌ویژه برای افرادی که بیماری‌های قلبی‌عروقی دارند، مشکل‌آفرین است.به همین دلیل خوردن آجیل های شور در افراد سالم باید محدود شود و برای مبتلایان به بیماری فشار خون و بیماری های کلیوی هم که ممنوع است.
 
آجیل های فله که خصوصاً در شرایط مرطوب نگهداری شده باشند ممکن است آلوده به سمی به نام آفلاتوکسین شوند که توسط نوعی قارچ تولید می شود ولی آجیل های بسته بندی چون توسط کارخانه کنترل می شوند دچار این مشکل نمی باشند. به همین دلیل توصیه می شود آجیل های بسته بندی شده توسط کارخانه ها را خریداری نمائید.
 
هنگام خرید آجیل به تازه بودن آن دقت کنید از نشانه های کهنه بودن سوراخ در پسته‌ها ،پوکی دانه‌های آجیل، بوی نا، کپک و کهنگی یا بقایای حشرات مرده یا زنده درون آجیل است. معمولاً برای پنهان نمودن کهنگی آجیل ها، این محصول را بصورت بوداده وارد بازار می کنند .
 
همچنین به رنگ اقلام آجیل دقت کنید پسته های خیلی قرمز ممکن است رنگ شده باشند برای تشخیص یک مشت آجیل را در دستتان نگه دارید و پس از چند دقیقه خالی کنید، اگردستتان رنگ گرفت، آجیل رنگ شده است.
منبع: تابناک
برچسب ها: آجیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار