کد خبر: ۳۹۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ 22 March 2017
فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال نو در حرم رضوی درباره اهمیت انتخابات و خط مشی ترسیمی در زمینه مسایل اقتصادی نویدبخش سالی پرامید و بانشاط برای ایران اسلامی است.

جمله تاریخی و حکیمانه ی " ما به برکت انتخابات به دنیا فخر می فروشیم" را می توان بازتاب دهنده ی پیامدهای مهم و اثرگذار انتخابات در افزایش اقتدار و عزت ملی و تامین منافع و امنیت ملی عنوان نمود.

در طول کمتر از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا به تعداد سال هایی که از عمر انقلاب می گذرد انتخابات برگزار شده و مردم سالاری دینی به بهترین شکل نمود یافته است. می توان یکی از تفاوت های مهم و اصلی ایران با دیگر کشورهای منطقه که دچار تنش و جنگ داخلی و دست درازی کشورهای دیگر هستند همین برگزاری انتخابات دانست. در واقع انتخابات هم نماد اقتدار ملی و هم نماد وحدت و یکپارچگی ملت و تعیین مسیر اداره کشور بر اساس رای مردم بعنوان ولی نعمتان انقلاب است. از این روست که ما با انتخابات قدرت و عزت خود را به دنیا نشان می دهیم و فضاسازی های کاذب دشمنان را خنثی نموده و بفرموده رهبری انقلاب به برکت آن، به دنیا فخر می فروشیم.

فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در طول سالیان متمادی درباره انتخابات، بیانگر این مهم است که همه دلسوزان و دلبستگان به نظام و انقلاب و میهن می بایست تلاش کنند انتخابات در همین مرتبه و جایگاه در نظام اسلامی حفظ شود و از هر گونه اقدامی که به این جایگاه خدشه وارد کند پرهیز کنند. فضای رقابت های انتخاباتی می بایست فضایی آکنده از تاکید بر حفظ ارزشهای انقلابی و دینی و در عین حال رقابت آزادانه و سالم و اخلاق مدار باشد. نباید افراد به واسطه حضور پرشور و تلاش برای بانشاط تر و رقابتی شدن انتخابات متحمل هزینه های سیاسی و اجتماعی بشوند و فضا را برای فعالیت تنگ ببینند.

در عین حال همه باید به لوازم انتخابات و رقابت سالم پایبند باشند و فراموش نکنند که انتخابات عرصه ای برای تعیین مسیر و مشی اداره کشور در چارچوب نظام اسلامی است و ابتدا و انتهایش باید بعنوان گام بلندی برای تقویت نظام و تحقق مطالبات مردم تلقی گردد.
 
خلاصه کلام آنکه همه باید تلاش کنند این امر مهمی که ما به برکت آن به دنیا فخر می فروشیم و بفرموده رهبری معظم انقلاب، نماد بارز تحقق خواست مردم است پاسداری و صیانت شود. همه باید این فرمایشات را سرلوحه فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود قرار بدهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار