دکتر محسن رضایی در دزفول:
ضرورت تاریخی ایجاب می‌کند که در مقوله انقلاب سوم، به ندای اماممان لبیک بگوییم. ایشان از مردم، حوزه‌های علمیه، قواي سه‌گانه و همه نهادها و دستگاه‌های كشور می‌خواهند که انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند
کد خبر: ۳۹۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 24 March 2017
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح جمعه چهارم فروردین 96 با تبریک فرارسیدن سال نو و گراميداشت یاد و خاطره شهدای عملیات فتح المبین گفت : دزفول نقش مؤثری در عملیات فتح المبين داشت . دزفول با تقدیم عالم رباني و مجاهد علمي، مرحوم شيخ مرتضي انصاری در تحقق اسلام ناب در ایران نقشي مؤثر داشته است. دکتر رضایی با اشاره به شعار سال 96 که از سوی مقام معظم رهبری "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"نامگذاری شده است گفت: ضرورت تاریخی ایجاب می‌کند که در مقوله انقلاب سوم، به ندای اماممان لبیک بگوییم. ایشان از مردم، حوزه‌های علمیه، قواي سه‌گانه و همه نهادها و دستگاه‌های كشور می‌خواهند که انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند. انقلابی بودن، امروز یک ضرورت است و به معنای در گذشته ماندن نیست؛ چراکه باید با تداوم انقلاب و انقلابي گري در مسير آينده، اتفاقی بزرگ را رقم بزنيم. امروز مهم‌ترین خواسته مردم و مقام معظم رهبری از ما شناخت این اتفاق بزرگ و انجام‌وظیفه در آن است.
معیشت مردم و اقتصاد سامان نیابد، دستاوردهای انقلاب آسیب می بیند

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: انقلاب اسلامی فراتر از ساقط کردن شاه و رژیمش بود و 22 بهمن هرگز پایان انقلاب نبود؛ اولین کسی که دو سه هفته پس از 22 بهمن، از رادیو به مردم گفت انقلاب تمام‌شده و به خانه‌هایتان بروید، مرحوم مهندس بازرگان بود و حال‌آنکه در اسفند 57، دموکرات‌ها، به پادگان ارتش در مهاباد حمله کردند و با توپ، مراکز اداره شهر را هدف قراردادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب اسلامی سرآغاز یک سلسله تحولات بود که متوقف نخواهد شد و ادامه خواهد داشت. تحولات كشور تا امروز عمدتاً شامل سیاست و امنیت و دفاع شده است درحالی‌که باید مقاومت‌ها در برابر ورود انقلاب به اقتصاد، صنعت، علم، شهرسازی، هنر و سیاست خارجی را کنار زد.

 استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: آقای ترامپ با فرار به جلو، می‌خواهد دولت ما را منفعل کند تا از مطالبه حقوقمان دست برداریم. باوجود این‌که ما در امنیت و دفاع، تحریم‌های بیشتری نسبت به اقتصاد داشته‌ایم، پیشرفت‌هایمان نيز در اين دو حوزه بسیار بيشتر بوده و تحریم‌های ظالمانه آمريكا و امثال ترامپ نتوانسته و نمی‌توانند جلو این رشد را بگیرند.

دکتر رضایی افزود: انقلاب اقتصادی با گشودن مسير انقلاب به درون اقتصاد كشور جلو فساد و رانت را می‌گیرد. ویژگی‌های این انقلاب، تطابق باسیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه مدیریت انقلابی و نیروهای انقلاب است.

وی با اشاره به جهت‌گیری تعیین شعارهای اقتصادی در ده سال اخیر توسط مقام معظم رهبری گفت: نباید در گذشته بمانیم بلكه باید در حال حرکت به جلو، مرزها را حفظ کنیم. ما مکلف به همت‌های بلند و حفظ چارچوب‌ها هستیم و نباید ناامید و خسته شویم و نسخه‌های خارج از انقلاب را بپذیریم. تمام نسخه‌ها را در این چهار دهه و پیش از آن امتحان کرده‌ایم و اطمينان داريم تنها نسخه‌ای که می‌تواند ما را متحول کند، نسخه بومی انقلاب اسلامي است. سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب، راهنما و هدایتگر خوبي براي همان نسخه‌ای است که ما به آن نیازمندیم و باید آن را اجرایی کنیم؛ درحالی‌که در پنج دولت گذشته، تنها حدود 20 تا 30 درصد این سیاست‌ها ، اجرایی شده است.

دکتر رضایی در ادامه به نسخه نگاه به بیگانگان اشاره کرد و گفت: تا کی می‌خواهند وقت مردم و نظام را بگیرند تا تکنولوژی و سرمایه از غرب به ایران بیاید. ما نیازی به سراب نداریم و با لبیک به ندای رهبر انقلاب، حوزه‌های فتح نشده را تسخیر خواهیم کرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به خطر انحراف افکار عمومی توسط رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: ما در سوریه و عراق، هرچند برای حرم آل الله جان می‌دهیم اما پول زیادی خرج نمی‌کنیم و اين را آمریکایی‌ها می‌دانند. ما می‌گوییم به‌جای فراخواندن مشاورانمان از سوريه و عراق ، کالاهايمان را به آنجا به بفرستیم تا بازارهای سوریه، پر از کالاهای ساخت ترکیه نباشد. باید عقب‌ماندگی‌ها را در این زمینه را جبران کنیم. حضور ما در سوریه، آوازه ایران را به‌عنوان کشوری که با تروریست‌ها می‌جنگد، در جهان مطرح کرد. ما ناجی اروپایی‌ها، مسلمانان و مسیحیان جهان شده‌ایم و دشمنان ما همان‌هایی شناخته می‌شوند که خلبان مسلمان اردنی را در قفس زنده زنده سوزاندند. ما افتخار می‌کنیم که با این‌ها جنگیده‌ایم.ما افتخار می‌کنیم كه از مردم یمن در برابر هواپیماهایی که مدرسه و مسجد را بمباران می‌کنند، دفاع می‌کنیم و چرا باید از این افتخار عقب‌نشینی کنیم.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: انقلاب اقتصادی، از ارزش‌ها و فرهنگ شروع می‌شود. کشاورزی و صنعت ما باید آمریکایی‌ها را مأیوس کند. جنگ امروز، نبرد اقتصادی است و باید با به میدان آمدن نیروهای انقلاب، کادر سازی کرد و معیشت مردم را بهبود بخشید. دکتر رضایی گفت: اگر این کار صورت نگیرد، بسیاری از دستاوردهای گذشته ممکن است آسیب ببیند. باید جلوی فساد و اسراف را گرفت و مساله بیکاری باید با اقدامی اساسی، حل شود؛ چرا كه با نصیحت و انتظار کشیدن مساله حل نمی‌شود.

در آغاز این مراسم که در حضور مادران آسمانی و خانواده‌های گران‌قدر شهدا، امام‌جمعه، فرماندار، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر دزفول برگزار شد، سردار حاج غلامحسین کلولی، با تبریک فرارسیدن سال نو، ورود فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس را به شهر مقاوم دزفول خیرمقدم گفت.

در این گردهمایی همچنين با حضور دکتر محسن رضایی از کتاب "فاتحان سایت رادار" که به روايت حماسه‌آفرینی رزمندگان دزفول اختصاص دارد، رونمایی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار