مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۳۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در سال ۹۵ در بندرخرمشهر خبر داد
کد خبر: ۳۹۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 26 March 2017
 عادل دریس گفت: در سال گذشته حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به ۷۳ هزار و ۹۶۷ TEU رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ رشد ۳۲ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: طی این مدت یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۰۶ تن تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر به انجام رسیده است که مصالح ساختمانی عمده کالاهای صادراتی را تشکیل می دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: درسال ۹۵، ۳۷۳ هزار و ۷۹۳ تن کالا از کشور کویت به بندرخرمشهر بارگیری شده است.

دریس در خصوص تردد مسافر اظهار کرد: در این بازه زمانی تردد ۴۶ هزار و ۲۷۰ مسافر به کشورهای کویت و عراق از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پایانه مسافری خلیج فارس با ظرفیت پذیرش یک هزار و ۲۰۰ مسافر در روز نقش بسزایی در صنعت گردشگری دریایی ایفا می کند افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای گردشگری دریایی در رودخانه های کارون و اروند و به منظور رفاه حال مسافران نوروزی از ۲۶ ماه اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین سالجاری، شناورهای مسافری فعال در مسیرهای دریایی کویت و عراق فعال نیستند و این شناورها به جابجایی مسافر در رودخانه های اروند و کارون فعالیت خواهند داشت.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان واردات خودرو به این مجتمع بندری در سال گذشته را ۱۱ هزار و ۷۸۴ دستگاه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ رشد ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

دریس از تردد ۶۷ هزار و ۴۲۲ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری ۳ هزار و ۳۲۴ فروند شناور در طول سال۹۵ در بندرخرمشهر خبر داد.

خارج سازی ۲۰ فروند مغروقه از اروند رود در سال ۹۵

وی با بیان اینکه پیگیری بحث شناورسازی مغروقه ها از جمله مهمترین برنامه های بندرخرمشهر است افزود: در سال گذشته ۲۰ فروند مغروقه خارج سازی شده و خارج سازی یک فروند مغروقه دیگر نیز در دست اقدام است.

 دریس ادامه داد: در این راستا عملیات پروژه خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه در اروند رود با اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده که بر این اساس ۱۶ فروند مغروقه شامل ۱۲ فروند مغروقه آسان، ۳ فروند مغروقه سخت و یک فروند نیمه سخت خارج سازی شده است. همچنین ۴ فروند مغروقه نیز پیش از آغاز این عملیات خارج سازی شده بود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: از سال ۷۲(سالهای شروع بازسازی) تاکنون در مجموع ۱۷۹ فروند مغروقه از آبهای اروند و کارون خارج سازی شده که شامل ۵۴ فروند از اروند رود و ۱۲۵ فروند از رودخانه کارون بوده است.

دریس در پایان با بیان اینکه اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در طول یک سال گذشته در عرصه های مختلف موفق به کسب مقام شده است، این موفقیت ها را مرهون تلاش های بی وقفه کارکنان این مجتمع بندری دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار