در جلسه بین بخشی در مورد تالاب هورالعظیم تصمیم گیری شد؛
در جلسه بین بخشی در مورد تالاب هورالعظیم که به ریاست استاندار خوزستان و با حضور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، فرمانده هنگ مرزی نیروی انتظامی، مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت کشور و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد مقرر شد تا پایان خرداد ماه امسال مناطق بیشتری از تالاب هور العظیم آبگیری شود
کد خبر: ۳۹۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 27 March 2017
در جلسه بین بخشی در مورد تالاب هورالعظیم که به ریاست استاندار خوزستان و با حضور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، فرمانده هنگ مرزی نیروی انتظامی، مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت کشور و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد مقرر شد تا پایان خرداد ماه امسال مناطق بیشتری از تالاب هور العظیم آبگیری شود.  

 دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان صبح امروز یکشنبه همراه با تعدادی از مسوولان ضمن بازدید از تالاب هور العظیم در نشستی که با حضور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، فرمانده هنگ مرزی نیروی انتظامی، مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت کشور و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد آخرین وضعیت تالاب را مورد بررسی قرار داد و بر لزوم افزایش آبگیری جهت احیای هر چه بیشتر تالاب و در راستای مقابله با ریزگردها تاکید کرد.  

استاندار خوزستان گفت: در سال 95 حدود یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب حقابه تالاب هور العظیم تامین شد و امسال با افزایش آبگیری هم اکنون حدود 25 متر مکعب بر ثانیه آب وارد تالاب میشود. 50 هزار هکتار از تالاب هور العظیم که در گذشته تبدیل به کانون ریزگرد شده بود هم اکنون آبگیری شده است.  

در این نشست مقرر شد شرکت نفت با هدف حفاظت از تاسیسات نفتی منطقه و همچنین مقابله با ریزگردها در امر احیای تالاب مشارکت جدی داشته باشد. همچنین مقرر شد تا پایان خرداد ماه امسال بخش های بیشتری از تالاب آبگیری شود.
 
گفتنی ست تالاب هورالعظیم با منطقه نفتی غرب کارون همجوار است و وجود حدودا 34 میلیارد بشکه نفت در این منطقه که جزو میادین مشترک محسوب میشود تخمین زده شده است. 
 
این تالاب در سال های گذشته به دلیل فعالیت‌های مرتبط با استخراج نفت خشک و تبدیل به یکی از کانون های داخلی تولید ریزگرد شده بود و در سه سال اخیر با تامین حقابه تالاب هور العظیم از رودخانه کارون و زهکش های نیشکر و آب زمین های کشاورزی مجاور بخش قابل توجهی از تالاب آبگیری شد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار