در جلسه شورای اداری خوزستان درخصوص آبگیری تالاب هویزه و تشخیص کانون های گرد و غبار در کشور چهار تفاهمنامه بین المللی منعقد شد
کد خبر: ۴۰۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 06 April 2017
معاون سازمان محیط زیست کشور دیشب در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: درخصوص بحث آبگیری تالاب هویزه و تشخیص کانون های گرد و غبار چهار تفاهمنامه بین المللی منعقد شده و قرار است و 50 پژوهشگر بین المللی برای بررسی مسئله گرد و غبار به ایران بیایند.

سعید متصدی افزود: باتوجه به اهمیت موضوع ، تمامی وقایع گرد و غبار در استان خوزستان را ثبت کرده و جزئیات آن را به وزارت امور خارجه اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 190 ایستگاه پایش آلودگی هوا در سطح کشور راه اندازی شده که 18 ایستگاه آن در خوزستان است.

معاون سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: همچنین حذف 30 هزار بشکه نفت از میدان آزادگان که به اهواز منتقل می شد را برای بهبود وضعیت آب و هوای اهواز در دستور کارقرار داده ایم که بی شک تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای این استان خواهد داشت.

متصدی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال

نیز برای این که مدت زمان صدور مجوزهای زیست محیطی کاهش یابد، 20 مورد مجوز لازم برای طرحها را به مسئولان استان خوزستان تفویض اختیار کرده ایم.

معاون  سازمان محیط زیست کشور با توجه به اینکه هیچ مجوز ساخت سد و یا انتقال آب بین حوزه ای   صادر نشده  است گفت :  همچنین مصوبه ویژه ای  در شورای عالی آب کشور برای رودخانه کارون در نظر گرفته شده است .

منبع: تابناک
برچسب ها: سعید متصدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار