کد خبر: ۴۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 28 May 2015

 عضو شورای زکات آذربایجان شرقی با بیان این‌که زکات از پایه های رشد اقتصادی و موجب پیشرفت و بالندگی اقتصادی جامعه می شود، گفت: پیش بینی می شود امسال میزان زکات جمع آوری شده در استان به یک هزار میلیارد ریال برسد.

  به گزارش خبرنگار تابناک تبریز حجت الاسلام مجید نجفی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای زکات شهرستان هشترود با اشاره به این‌که اقدامات فرهنگی، تبلیغی و ترویجی گسترده‌ای در راستای پرداخت زکات در سراسر استان صورت گرفته است، اظهار داشت: بر این اساس همه ساله شاهد افزایش پرداخت زکات از سوی کشاورزان استان هستیم.

عضو شورای زکات آذربایجان شرقی با اشاره به توجه بیش از پیش مردم آذربایجان شرقی به ویژه روستاییان به پرداخت زکات گفت: پیش‌بینی می شود امسال میزان زکات جمع آوری شده در استان با افزایش بیش از سه برابری نسبت به سال گذشته به یک هزار میلیارد ریال برسد.

زکات از پایه های رشد اقتصادی و موجب پیشرفت و بالندگی اقتصادی جامعه می شود

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که سال گذشته 300 میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب در استان جمع آوری شده بود، افزود: زکات از پایه های رشد اقتصادی و موجب پیشرفت و بالندگی اقتصادی جامعه می شود.

وی پرداخت زکات را امری واجب دانست که در قرآن و روایات به آن بسیار تأکید شده و گفت: محصولات گندم، جو، خرما ، کشمش، شتر، گاو، گوسفند و طلا و نقره مشمول زکات واجب بوده و براساس احکام و شرایط لازم باید زکات آن ها را پرداخت کرد.

حجت الاسلام نجفی با بیان این‌که زکات دادن یک عبادت اجتماعی عینی است، افزود: به تصور برخی افراد، زکات باید به صورت پنهانی پرداخت شود، اما بر پرداخت آشکار آن سفارش شده چرا که این امر موجب الگوبرداری از این امر و ترغیب دیگران به این کار می شود.

عضو شورای زکات استان آذربایجان شرقی ادامه داد: پرداخت زکات در استان، در دو سال اخیر با توجه به بروز خسارت خشکسالی، آفت باغات، سیل و سرمازدگی کاهش یافته است، با توجه به وضع تهدید کننده خشکی دریاچه ارومیه نیز برای هفت شهرستان استان، این امر در پرداخت زکات نیز تأثیرگذار است.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام سیدسعید رشادی، امام جمعه هشترود با تقدیر از فعالیت‌های تبلیغی روحانیان در ترویج فرهنگ زکات در استان اظهار داشت: برخی از مردم روستاها، محل استفاده زکات را نمی‌دانند و روحانیان باید با تبیین موارد استفاده آن، فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه گسترش دهند.

وی با بیان این‌که امسال مبلغان زکات از حوزه های علمیه آذربایجان شرقی برای تبلیغ این فریضه، به روستاهای شهرستان هشترود اعزام می شوند، تصریح کرد: رفع مشکلات بخش کشاورزی روستائیان، عامل مهمی در افزایش پرداخت زکات است.

حسن مستفید، فرماندار هشترود نیز در این جلسه با بیان این‌که حجم قابل توجهی گندم در این شهرستان تولید می شود و کشاورزان به پرداخت زکات رغبت بیشتری دارند، اظهار داشت: سال گذشته 18 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جذب شده بود که با این میزان، هشت طرح عام المنفعه احداث و پنج مورد اقدام های مرمتی اماکن انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :