استاندار خوزستان گفت؛
با انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی با هدف بررسی زمینه ها و عوامل گرایش به مواد مخدر و میزان شیوع آن در مناطق حاشیه اهواز، مشخص شد که گسترش بیکاری، دسترسی آسان به مواد مخدر و ارتباط با دوستان معتاد از عوامل موثر در گرایش جوانان به مواد مخدر بوده است
کد خبر: ۴۰۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 13 April 2017
استاندار خوزستان گفت: با انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی با هدف بررسی زمینه ها و عوامل گرایش به مواد مخدر و میزان شیوع آن در مناطق حاشیه اهواز، مشخص شد که گسترش بیکاری، دسترسی آسان به مواد مخدر و ارتباط با دوستان معتاد از عوامل موثر در گرایش جوانان به مواد مخدر بوده است.

 
دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان که چهارشنبه 23 فروردین ماه با حضور وزیر کشور در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 85 زمانی که مقام معظم رهبری سیاست های مبارزه با مواد مخدر را ابلاغ کردند، فرمودند که سیاست های کلی را ابلاغ کرده ام ولی این نگرانی همچنان باقی است که دست اندرکاران، مبارزه با بلای بزرگ و تهدید عظیمی که وجود دارد را به درستی برآورده نکنند و مشکلات روی هم متراکم شود لذا از آقایان محترم انتظار می رود که هر کدام سهم دستگاه خود را در اجرایی کردن این سیاست ها با قاطعیت و بدون فوت وقت به مرحله عمل برسانند.
 
وی افزود: نگرانی رهبری کاملا بجا بوده است. بعضا بی توجهی در دولت قبل وضعیت نامناسبی در مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده است که خوشبختانه دولت یازدهم در امر مقابله با آسیب های اجتماعی یکی از دولت های پیشرو بوده است.
 
استاندار خوزستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی جرائم سازمان یافته و در صدر آن قاچاق مواد مخدر بوده است که با افزوده شدن پولشویی و قاچاق انسان و سایر موارد؛ تامین امنیت کشور، تامین امنیت اقتصاد و به طور کلی تامین امنیت همه جانبه نیازمند مقابله با این جرائم و ورود به همکاری های بین المللی در این زمینه  بوده است.
 
وی افزود: دولت یازدهم در این امر اهتمام جدی داشته است. در دوران حضور من در استانداری خوزستان نیز دستور انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی با هدف بررسی زمینه ها و عوامل گرایش به مواد مخدر و میزان شیوع آن در مناطق حاشیه اهواز داده شد و مشخص شد که گسترش بیکاری، دسترسی آسان به مواد مخدر و ارتباط با دوستان معتاد از عوامل موثر در گرایش جوانان به مواد مخدر بوده است.
 
شریعتی بیان کرد: همچنین از دیدگاه مصرف کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکی، مهم ترین دلایل مصرف شامل تفریح و لذت جویی با 28 درصد، فرار از مشکلات با 27 درصد و مخالفت با محدودیت های اجتماعی با 22 درصد سهم بوده است. در مجموع با کمک نتایج این پژوهش به نظر می رسد که فراهم کردن زمینه های پر کردن اوقات فراغت در فضای روستایی و اشتغال زایی می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش گرایش جوانان به مواد مخدر ایفا کند.
 
استاندار خوزستان گفت: شاخصه ها و آمار نشان می دهد که وضعیت خوزستان در حوزه اعتیاد مطلوب نیست و نیازمند کمک و حمایت بیشتر است. اقداماتی که ما در این مدت سعی کردیم انجام دهیم، شناسایی کودکان معتاد در استان خوزستان بوده است که این موضوع در دستور کار قرار گرفت. همچنین تعداد کودکان بازمانده از تحصیل خوزستان حدود 7 درصد کل آمار کشور است.
 
وی گفت: در سال گذشته سه مانور انجام دادیم و همچنین کارهای ویژه ای در گلوگاه های استان انجام شد و در حد امکان تجهیز شدند و در گلوگاه اهواز-اندیمشک نیز اقداماتی انجام شد. همچنین در استان خوزستان در سال گذشته کشت خشخاش نداشتیم.
 
شریعتی افزود: به آموزش و پرورش نیز طرحی دادیم که در مقاطع اول و دوم دبستان و همچنین در مقطع پیش دبستانی، کار پیشگیری را آغاز کنند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار