نشست بررسی طرح تفصیلی و سند طراحی شهری مینو شهر با هماهنگی مدیریت توسعه زیرساخت های شهری و ارائه گزارش شرکت آرمان شهر، مجری طرح تفصیلی مذکور، برگزار می شود
کد خبر: ۴۰۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 16 April 2017
 این نشست با حضور مدیران حوزه معاونت امور فنی و زیربنایی، معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها، معاونت توسعه مدیریت و مدیریت کل حراست سازمان منطقه آزاد اروند در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد.

در این نشست سند طراحی شهری و طرح تفصیلی مینو شهر در ابعاد مختلف آن که شامل مسکونی، تاسیسات شهری، حمل و نقل عمومی، پارک ها و فضای سبز، خدمات تجاری و بازرگانی، ساختار اداری و انتظامی، باغات و کشاورزی و ورزشی و خدمات درمانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

تکیه بر مزیت های نسبی منطقه آزاد اروند به عنوان مهم ترین برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد اروند بوده است. توجه به اقتصاد گردشگری منطقه، به ویژه در محدوده مینو شهر که دارای ساختاری بسیار بکر و زیبا برای جذب توریست و رونق گردشگری است، همواره مورد توجه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد اروند بوده است.

همین امر زمینه را برای طراحی سند طراحی شهری ویژه این منطقه توسط سازمان منطقه آزاد اروند فراهم کرده است.

محمود عیدان ترک زاده، مدیر توسعه و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، لزوم توجه به اقتصاد سبز و فعالیت های زیست محیطی را در جهت رونق اقتصاد گردشگری و فراهم نمودن زمینه برای تبدیل منطقه آزاد اروند به قطب گردشگری، از مهم ترین سیاست های کلان این سازمان در حوزه سرمایه گذاری دانست.

وی رشد و تقویت گردشگری را به عنوان زمینه رشد پایدار در اقتصاد پاک  منطقه آزاد اروند دانست و افزود: توجه به سیاست های کلان و راهبردی توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند و شناخت افق ها و چشم اندازها، معیارها و ضوابط و شناخت بافت اقتصادی آن، تاثیر قابل توجهی را در رشد اقتصادی منطقه در بخش گردشگری دارد.

مجید رحیمی قشقایی، مدیر توسعه زیرساخت های شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست، بررسی نقاط ضعف و قوت طرح تفصیلی مینو شهر را از مهم ترین اهداف برگزاری نشست امروز عنوان کرد و حوزه های مختلف این سازمان را به ارائه نظرات و پیشنهادات مطالعه شده و کاربردی در این زمینه دعوت کرد.

طرح تفصیلی و سند طراحی شهری مینو شهر با نظارت مدیر توسعه زیرساخت های شهری و روستایی حوزه معاونت امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت آرمان شهر مجری این طرح تهیه و تدوین شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار