در مراسمپایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در اهواز از کتاب هویت موسیقی شوشتر اثر کاظم پوره رونمایی شد
کد خبر: ۴۰۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 17 April 2017
سرپرست معاونت فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان در این مراسم که در خانه خوزستان شناسی اهواز برگزار شد، اظهار کرد : این کتاب تحقیقی در مورد موسیقی شهرستان شوشتر است که شامل هشت فصل در باب سابقه هنر موسیقی، استادان آواز و نوازندگان، ردیف ها، دستگاه ها، تصنیف ها، نوحه ها، نواها است و مطالب تحقیقی جامعی را به همراه تصاویر بیان می کند.

محمدغدیرزاده افزود: کتاب «هویت موسیقی شوشتر»، به همت نشر الیما در 300 صفحه و تیراژ یک هزار نسخه چاپ و منتشر شده است.

وی  گفت: نگارش کتاب «هویت موسیقی شوشتر» را از سال 1372 آغاز کردم و این کتاب حاصل 24 سال تحقیق و پژوهش من در حوزه موسیقی شوشتر است که امسال به چاپ رسید.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری خوزستان افزود: در خوزستان موسیقی های بسیار متفاوتی وجود دارد و هر شهر آن اعم از دزفول، شوشتر، بهبهان، بختیاری ها و بهمئی ها موسیقی خاص خود را داشته و همه نوع موسیقی در آن یافت می شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است موسیقی استان را به نگارش درآوریم، خاطر نشان کرد: با این پیشینه و تنوع در حوزه موسیقی استان، می توان خوزستان را به عنوان پایتخت موسیقی کشور معرفی کرد.

کاظم پوره، متولد 1343 در امیدیه و دارای مدرک درجه دو هنری معادل کارشناسی ارشد در نوازندگی پیانو است؛ وی همچنین کتاب «موسیقی و ترانه های بختیاری» را در سال 1381 تالیف کرده است.

منبع: تابناک
برچسب ها: محمدغدیرزاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار