مهندس مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز جزییات روند استقرار پرونده الکترونیک شهروندان غرب اهواز را تشریح کرد
کد خبر: ۴۱۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 20 April 2017
 رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز جزییات روند استقرار پرونده الکترونیک شهروندان غرب اهواز را تشریح کرد

وی با اشاره به اینکه پرونده الکرونیک سلامت، گامی در راستای برقراری عدالت اجتماعی و دسترسی عادلانه عموم شهروندان به خدمات سلامت با کیفیت و مدیریت شده در سراسر کشور است، سهولت تشکیل پرونده و بازیابی اطلاعات یکپارچه سلامت افراد، کاهش خطا، تسهیل در آموزش و پژوهش و  بهبود نظارت بر خدمات حوزه سلامت را از مزایای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بیان کرد و افزود: برای تامین زیرساخت پرونده الکترونیک سلامت شهروندان غرب اهواز تا کنون، بیش از 300دستگاه رایانه و 40 دستگاه لپ تاپ خریداری و در کلیه پایگاههای سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت توزیع شده است.

شریفی ادامه داد: در چند روز آینده نیز 90 دستگاه رایانه دیگر خریداری خواهد شد تا تشکیل پرونده الکترونیک با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در ادامه به کابل کشی بیش از ۳۰۰۰۰ متر و نصب بیش از 38 دکل رادیویی به متراژ 1128 متر برای اتصال تمامی مراکز شهری و روستایی و خانه های بهداشت به اینترنت و نیز خریداری 52 مودم 4GB  برای تمامی پایگاه های سلامت شهری اشاره کرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: با وجود اینکه در پرتو برنامه تحول نظام سلامت، کمیت و کیفیت ارائه خدمات در بخش بهداشت دگرگون شده و بهره مندی همه ی اعضای خانواده از خدمات نوین سلامت شامل مراقبت از سلامت همه گروههای سنی، اصناف، کارگران و...، مشاوره تغذیه و سلامت روان- خدمات دندانپزشکی و آزمایشگاهی- توزیع رایگان مکملهای دارویی و... را در پی داشته است، اما هنوز تعداد زیادی از شهروندان از آن اطلاعی نداشته اند.

وی گفت: علاوه بر اطلاع رسانی های گسترده قبلی در سطح شهر اهواز ، تهیه و توزیع رسانه ای با عنوان «خدمات رایگان از ما و خودمراقبتی از شما» با ذکر نشانی کامل مراکز و پایگاههای سلامت، حضور در برنامه زنده رادیویی، اطلاع رسانی در فضای مجازی، حضور کارکنان مرکز بهداشت در مناطق مختلف درب منازل، ادارات، سازمانها، مدارس، دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی، منازل سازمانی ارتش و سپاه و... جهت انجام سرشماری بهداشتی و دعوت مردم به دریافت خدمات از جمله اقداماتی بود که در راستای اطلاع رسانی عمومی و تحت پوشش قرار دادن جمعیت شهری غرب اهواز انجام شد.

شریفی در ادامه خاطر نشان کرد: به منظور نظارت دقیق بر روند تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان و ثبت خدمات در سامانه سیب(سامانه یکپارچه بهداشت)، پایش هر مرکز جامع سلامت به یک مسئول واحد ستادی سپرده شد و معاون فنی مرکز بهداشت نیز به عنوان سوپر وایزر برنامه، مسئولیت نظارت بر کل واحدهای موجود را بر عهده گرفت.

وی افزود: به منظور یافتن گره ها و ارائه راهکارهای ارتقای فرایند، جلسات روزانه تحلیل عملکرد با مسئولان واحدهای ستادی ناظر تشکیل و جلسات متعددی نیز با حضور مدیران اجرایی، مسئولان مراکز، مراقبان سلامت، پزشکان و... در ستاد مرکز بهداشت، برگزار شده است.

شریفی ضمن تقدیر از همکاری مردم، نهادها، ادارات و سازمان ها، کارکنان و تلاشگر مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، تاکنون برای حدود 400هزار نفر از ساکنان غرب اهواز، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل و بیش از یک میلیون و 183900 خدمت در سامانه ثبت شده است .

وی همچنین میانگین واحدهای فعال تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز را در سامانه، 84 درصد ذکر  و تاکید کرد: این اقدامات تا تحت پوشش قرار دادن تمام جمعیت ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان با اشاره به اهمیت مقوله ی عدالت در دسترسی همه مردم به خدمات سلامت، بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عزم جدی سیاستگزاران و کارکنان حوزه ی سلامت برای نیل به آن، از شهروندان خواست برای دریافت خدمات نوین سلامت، با در دست داشتن کارت ملی به نزدیکترین پایگاه سلامت یا مرکز خدمات جامع سلامت در محل سکونت خویش مراجعه کنند.
منبع: تابناک
برچسب ها: مهرداد شریفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار