حیدری ،مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت؛
در شان استانی که در دفاع مقدس نقش چشم‎گیری داشته، نیست که برنامه‎ای برای ورزش جانبازان و معلولان آن نداشته باشد
کد خبر: ۴۱۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 20 April 2017
 افشین حیدری در اولین جلسه شورای ورزش استان در سال 96 با دستور کار بررسی مصوبات جلسه قبلی شورای ورزش، بررسی مسائل و موانع پیش روی ورزش جانبازان و معلولان و هیات‌های مشابه و تدوین برنامه‌های راهبردی بازی‌های آسیایی و پارآسیایی 2018 و بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020، در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در استانی که استعدادهای زیادی وجود دارد و استان صنعتی است، متاسفانه در بحث ورزش، انتظاری که داریم محقق نشده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در جهت رسیدن به جامعه سالم، ورزش است که باید تمام دستگاه‌ها و مدیران نسبت به جامعه خود تعهد اجتماعی‌شان را انجام دهند. ما به دستگاه‌ها و مدیران آن‌ها برای حضور در این جلسه دعوت‌نامه ارسال کردیم که برخی مدیران استقبالی نداشتند که این اتفاق خوبی نیست و از معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان درخواست می کنیم به این موضوع رسیدگی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه گفت: در جلسه قبلی شورای ورزش استان که در سال گذشته برگزار شد این جلسه هشت مصوبه داشت که برخی به سرانجام رسیدند، برخی اتفاق نیفتادند و برخی در بین راه ناقص ماندند. به زودی تقویم ورزش استان را آماده می کنیم تا ورزش استان برنامه مدونی داشته باشد.

وی افزود: ما می خواهیم در خصوص آینده استانی صحبت کنیم که ورزش در آن نقش پررنگی دارد. یکی از مصوبات جلسه قبلی شورای ورزش استان توسعه ورزش همگانی در سطح استان بود که قرار شد طرح آن تدوین شود. این کار صورت گرفت ولی متاسفانه به خاطر نبود اعتبارات مورد غفلت وارد شد و ان‌شاالله در نهایت به سرانجام برسد. همچنین ورزش کارکنان و دستگاه ها، حمایت از ورزشکاران در رده قهرمانی و استفاده از ظرفیت ماده 53 نیز از دیگر موارد مورد نظر این جلسه بود و باید بگویم کار در راستای تحقق ماده 53، 80 درصد پیشرفت داشته است و تلاش ها همچنان ادامه دارد و در جلسه ای که آقای کیانی زاده و دیگر مسئولان مربوطه داشتند، راه کارهای اجرایی نمودن این ماده انجام شد. به هر حال ماده 53 یکی از ظرفیت ها است. افسوس می خوریم که چرا استان در این ماده باید عقب باشد و اگرچه به دستگاه ها ابلاغ شد ولی خروجی چندانی نداشته است. در بحث ماده 53 کمک هایی از سوی شرکت های ملی حفاری، نفت و آب و برق داشتیم.
 
حیدری ادامه داد: همچنین امسال برگزاری بیش از 10 همایش پیاده روی مدنظر است که از جمله آن ها همایش پیاده روی اهواز را برگزار کردیم و همایش های پیاده روی شهرستان رامهرمز و خرمشهر را پیش رو داریم.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته دو و نیم میلیارد تومان از طریق سازمان مدیریت و  برنامه ریزی برای تامین تجهیزات جهت توسعه زیرساخت ها از محل تملک دارایی در نظر گرفته شده بود که متاسفانه یک میلیارد تومان آن کسر شد. البته هیچ مبلغی هم تخصیص داده نشده است و از طرفی توقعی از سوی هیات ها و نمایندگان مجلس شهرستان ها ایجاد شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: اگر بخواهیم با این شکل شورای ورزش استان را پیش ببریم و چند مصوبه داشته باشیم و خروجی در بر نداشته باشد، راه به جایی نمی بریم. ما در خصوص سرنوشت سلامت جامعه صحبت می کنیم و امیدوارم در جلسات آینده خروجی داشته باشد.

وی با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر بررسی مسایل و موانع پیش روی ورزش معلولان و جانبازان و هیات های مشابه، گفت: طی نشستی که با هیات جانبازان و معلولان و بازدیدهایی که از امکانات این هیات داشتم، از نزدیک با مشکلات آن ها آشنا شدم و باید بگویم در شان استانی که در دفاع مقدس نقش چشم گیری داشته، این نیست که برنامه ای برای جانبازان و معلولان آن نداشته باشد. ورزشکاران ما در مسابقات پارآسیایی و پارالمپیک افتخارات بسیار ارزشمندی کسب کرده اند. ورزشکاران معلول و جانباز ما فضای تمرینی مناسبی ندارند. ما چند روز دیگر میزبان مسابقات کشوری فوتبال هفت نفره هستیم در حالی که تیم استان شرایط تمرینی بسیار بدی دارد. نگاه جامعه استان به ویژه دستگاه های اجرایی باید به ورزش جانبازان و معلولان بهتر باشد.

حیدری عنوان کرد: برای رسیدن به موفقیت نیاز به ابزار داریم که البته همه آن مالی نیست و ما انتظار داریم همه خودشان را در توسعه فضای ورزش استان سهیم بدانند. وقتی طی دو سال تنها چهار جلسه شورای ورزش برگزار می کنیم، این خوب نیست ضمن اینکه کمیته های زیر مجموعه شورا هم تشکیل نشده اند. ما در سطح استان به دنبال ارتقا کمی و کیفی داوران هستیم و به همین دلیل میزبانی هایی را داریم تا داوران ما بتوانند در میادین مختلف جهانی و بین المللی حضور داشته باشند.

وی افزود: اگر بررسی در سطح ساختار ورزش کشور داشته باشیم، می بینیم که خوزستان جایگاه زیادی ندارد و در کرسی فدراسیون ها نیز چنین شرایطی را داریم و شاید کرسی هایی که در اختیارمان باشد، به تعداد انگشتان دست هم نرسد. همچنین ما سهمی در مدیریت کلان وزارت  نداریم و تنها یک مدیرکل خوزستانی داریم. ما باید از نظر نرم افزاری و سخت افزاری برنامه های خوب و جامعی داشته باشیم تا شرایط ورزش کردن فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به مجموعه کوی طلاب جانبازان و معلولان در اهواز، گفت: مجموعه بسیار خوبی برای ورزشکاران معلول و جانباز استان در نظر گرفته شده است که پیشرفت خوبی هم دارد. البته ایرادهایی وجود دارد و فکر می کنم تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد و این جزو تکالیف اداره کل ورزش و جوانان استان است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه اقدامات بسیار خوبی برای ورزش در نظر گرفته شده است که این وظیفه ما را دوچندان می کند و ما به دنبال استفاده از این ظرفیت ها هستیم. در حال تشکیل کارگروهی به نام "اقتصاد ورزش" جهت حل مشکلات اقتصادی ورزش هستیم تا بتوانیم نقش اقتصاد را در حوزه ورزش استان پررنگ تر کنیم. همچنین در برنامه ششم توسعه قانونی به نام معافیت مالیاتی وجود دارد که این مهم نیز ظرفیتی برای استان است.

حیدری خاطرنشان‌کرد: ما مجمع خیرین را هم داریم که این مجمع را فعال خواهیم کرد. در بحث ماده 53 نیز هر مدیری که برای سلامت جامعه اراده و اقدام کند ما نیز حاضریم با آن دستگاه تفاهم نامه ای برای ورزش پرسنل آن به امضا برسانیم و واقعا حیف است که از این ظرفیت در استان استفاده نشود.

وی گفت: در بحث ماده 27 صدم ارزش افزوده هم باید بگویم در قانون ششم توسعه، مجلس یک مصوبه داشت که به تایید شورای نگهبان رسید و طبق آن باید 27 صدم ارزش افزوده کشور برای ورزش در نظر گرفته شود که 80 درصد آن عمرانی و 20 درصد آن در حوزه ورزش و جوانان است و سهم استان بیش از 55 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، البته به شرطی که محقق شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: هدف ما این است که با برنامه خوب بتوانیم یک برنامه جامع چشم اندازی روشن برای ورزش داشته باشیم و بتوانیم طی سه سال پروژه های نیمه تمام را هم تکمیل کنیم. به هر حال خیلی بد است یک سالن رزمی در یک شهرستان باشد که ساخت آن 18 سال طول کشیده باشد و امیدوارم با طرح آمایش این پروژه ها را به پایان برسانیم.

وی در خصوص دستورکار دیگر این جلسه مبنی بر تدوین برنامه های راهبردی بازی های آسیایی و پارآسیایی 2018 و بازی های المپیک و پارالمپیک 2020، گفت: ما به صورت شفاف و صریح برنامه ها را دنبال می کنیم که در این زمینه طرحی مدنظر است و کمیته های آن هم فعال شده است.
منبع: تابناک
برچسب ها: حیدری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار