معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت؛
از جمله موانع اساسی در توسعه ورزش جانبازان و معلولان، عدم حمایت و مشارکت جدی ارگان ها است
کد خبر: ۴۱۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 20 April 2017
مظفر علی شائی در اولین جلسه شورای ورزش استان در سال 96  در استانداری برگزار شد، در راستای دستور کار جلسه مبنی بر بررسی مسائل و موانع پیش روی ورزش جانبازان و معلولان و هیات های مشابه، اظهار کرد: در این بخش 1200 ورزشکار سازمان یافته داریم که شاید تعدادی پراکنده باشند. قوانین حمایت از معلولان، سازمان ها و شرکت ها را موظف کرده که به این افراد در راستای فعالیت های اجتماعی کمک کنند که برخی انجام می دهند، برخی کمتر انجام می دهند و برخی نیز انجام نمی دهند.

وی افزود: ورزش بستر مناسبی برای افراد جانباز و معلول در عرصه جامعه و اجتماع است و مانع افسردگی آن ها می شود و در نهایت با ورود آن ها به عرصه قهرمانی، باعث افتخارآفرینی هم می شود. از این رو باید فرصت مناسبی برای این افراد ایجاد شود. چشم انداز ما به ورزش معلولان یا هیات های خاص و ورزشکاران آن ها، بهره مندی از ظرفیت ها و فرصت ها و همچنین انجام فعالیت های ورزشی است و ورزش بهترین گزینه ای است که یک معلول می تواند به واسطه آن وارد جامعه شود و افتخارآفرینی هم کند.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از اهداف ما تقویت روحیه این ورزشکاران خاص، نمایش توانمندی آن ها، تغییر نگاه مسئولان جامعه، کاهش موانع اجتماعی و تسهیل شرایط حضور آن ها در میادین ملی و فراملی است.

وی با اشاره به موانع موجود، عنوان کرد: از جمله موانع اساسی، عدم حمایت و مشارکت جدی دیگر ارگان ها در ورزش معلولان و جانبازان است. همچنین نداشتن شغل و حامی و عدم تکمیل مجموعه ورزشی جانبازان از دیگر مشکلات این جامعه است. صدا و سیما نیز باید در این راستا به ما کمک کند تا آن 90 درصدی که از جامعه معلولان و جانبازان ورزش نمی کنند، به این حیطه ورود کنند.

علی شائی با اشاره به نقاط قوت موجود در استان در بخش ورزش جانبازان و معلولان، گفت: وجود ورزشکاران با انگیزه، وجود مربی متخصص و ثبات مدیریت در هیات های خاص، از جمله نقاط قوت موجود در استان است.

وی بیان کرد: بهینه سازی اماکن مربوط به جانبازان و معلولان و تامین بهداشت این اماکن، تسهیل و تکمیل ساخت مجموعه ورزشی جانبازان، خرید وسایل تخصصی و تعریف حداقل حمایت مالی از این قشر خاص، از موارد مورد انتظار ما است.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به برنامه های این اداره کل برای بازی های آسیایی و پارآسیایی 2018 و بازی های المپیک و پارالمپیک 2020، گفت: اولین بار است که با چنین نگاهی به بالاترین آوردگاه نگاه می کنیم. برخی کشورها دنبال المپیک نیستند و رویکردشان متفاوت است و برخی دیگر نگاه به قهرمانی دارند ولی کشور ما مجموعه ای از این رویکردها را مدنظر دارد. افزایش تعداد قهرمانان و کیفیت مدال ها در مسابقات آسیایی و پارآسیایی و افزایش تعداد نفرات در مسابقات المپیک و پارالمپیک در نظر ما است که در این راستا اقدامات اولیه ای در اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته است و کمیته ها فعال شده اند و ما به دنبال پشتیبانی از ورزشکاران و هیات ها هستیم.
منبع: تابناک
برچسب ها: ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار