استاندار خوزستان خبر داد؛
در قدم اول باید طرح اولیه مرکز جامع مهارت افزایی اوتیسم تدوین و تمامی مسائل و موارد در این طرح دیده شود تا در حد بضاعت خوزستان، مرکز جامعی برای این بیماران ایجاد شود
کد خبر: ۴۱۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 23 April 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛ استاندار خوزستان با اشاره به لزوم راه اندازی مرکز مهارت افزایی اوتیسم در اهواز گفت: در قدم اول باید طرح اولیه مرکز جامع مهارت افزایی اوتیسم تدوین و تمامی مسائل و موارد در این طرح دیده شود تا در حد بضاعت خوزستان، مرکز جامعی برای این بیماران ایجاد شود.
 
دکتر غلامرضا شریعتی در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن اتیسم که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: معمولا خانواده ها می توانند ابتلا به اوتیسم را در فرزندان خود زود تشخیص دهند؛ در ابتدا خانواده ها فکر می کنند که کودک آنها به بیش فعالی مبتلا است و با گذشت زمان متوجه بیماری اوتیسم در فرزند خود می شوند؛ بنابراین غربالگری اوتیسم زودتر از موعد لازم در آموزش خانواده ها نقش چندانی نخواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: پیش از این یکی از معضلات اصلی جامعه اوتیسم در استان خوزستان، بحث دندانپزشکی مبتلایان به اوتیسم بود که این موضوع را به طور مرتب به ما اعلام می کردند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای فراهم کردن شرایط لازم به منظور ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران اوتیسم اعلام آمادگی کرده و در ادامه باید میان گروه دندانپزشکی، هماهنگی و همکاری بین بخشی به نرخ لازم انجام شود و با انجام بررسی، جزئیات و نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی به این بیماران مشخص شود.
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه تعداد مراکز آموزشی کودکان اوتیسم در اهواز کم نیست، عنوان کرد: سومین مدرسه مرکز آموزشی کودکان اوتیسم در حال احداث است و برای راه اندازی مرکز مهارت افزایی این بیماران نیز مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفتند که می توانند یکی از زمین هایی که در اختیار دارند را با تغییر کاربری برای احداث مرکز مهارت افزایی مبتلایان به اوتیسم در اختیار ما قرار دهند که در ابتدا باید طرح اولیه این مرکز آماده شود.
 
شریعتی ادامه داد: سعی می کنیم پروژه راه اندازی مرکز مهارت افزایی را به صورت 50 - 50 با همکاری بنیاد برکت انجام دهیم تا در حد بضاعت استان، یک مرکز جامع مهارت افزایی با در نظر گرفتن تمام مسائل و موارد لازم راه اندازی شود.
 
وی با اشاره به عدم تعادل جغرافیایی مدارس کودکان اوتیسم در سطح اهواز بیان کرد: دو مدرسه فعلی و همچنین مدرسه ای که اکنون در حال احداث است در یک طرف اهواز قرار دارند و تعادلی از نظر پراکندگی محل مدارس اوتیسم در سطح شهر وجود ندارد، بنابراین نیاز است تا در طرف دیگر شهر نیز مثلا در منطقه گلستان مدرسه آموزشی اوتیسم احداث شود.
 
استاندار خوزستان اظهار کرد: اگر در ماهشهر شیوع اوتیسم وجود دارد، اعلام شود تا فرماندار ماهشهر را موظف کنیم در شورای راهبردی شهرستان بحث ارائه امکانات و خدمات به جامعه اوتیسم را پیگیری کند. در ماهشهر شورای راهبردی فعال است و تمام پتروشیمی ها مبلغ اعتباری قابل ملاحظه ای که تقریبا بیش از   20 تا 30 میلیارد تومان است، به منظور کمک به توسعه ماهشهر و بندر امام به این شورا اختصاص می دهند.
 
در این جلسه برگزاری جلسه دوم نشسست استاندار با اعضای هیات مدیره انجمن اوتیسم به منظور پیگیری تصمیمات قبلی، تدوین طرح اولیه مرکز جامع مهارت افزایی اوتیسم در اهواز توسط بهزیستی خوزستان و نیازسنجی جامعه اوتیسم در استان به صورت شهرستان به شهرستان برای بررسی نیاز مداخلات ویژه استان تصویب شد.
منبع: تابناک
برچسب ها: اوتیسم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار