مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت ؛
در 3 سال گذشته در شهرک های صنعتی آبادان 16 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته اند
کد خبر: ۴۱۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 23 April 2017
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت: در 3 سال گذشته در شهرک های صنعتی آبادان 16 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته اند.

 مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز آبادان به موضوع روند احیای واحد های صنعتی در آبادان و خرمشهر پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در استان 3 شهرک تقریباً تخصصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی داریم، 70 درصد واحدهای صنعتی فعال می باشند.

"اخلاق محمدیان" با اشاره به اینکه در شهرکهای صنعتی آبادان و خرمشهر حدوداً 2 هزار هکتار زمین صنعتی داریم افزود: در 3 سال گذشته در شهرک های صنعتی آبادان 16 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته اند .

وی با بیان اینکه آبادان و خرمشهر به دلیل استعداد های خوب و تقاضا برای سرمایه گذاری در استان شرایط مناسب تری دارند خاطر نشان کرد: 196 قرارداد در شهرک صنعتی آبادان منعقد شده که 106 قرارداد آن به بهره برداری رسیده و 110  واحد آن فعال است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان از جمله مشکلات واحدهای صنعتی را نقدینگی، تغییر نرخ ارز، مشکلات ساختاری و مشکلات بازار فروش عنوان کرد و افزود: واحدهای صنعتی با هزینه های اندک و در مدت زمان کوتاه به تولید می رسند و سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه می شوند و به همین سرعت هم می توانند دچار مشکل یا رکود شوند زیرا کوچک هستند. این واحدها نیاز به حمایت و رسیدگی به مشکلات دارند .

محمدیان یکی از مباحث مهم در بخش تولید را کیفیت کالا عنوان کرد که می تواند تاثیر بسیار زیادی در فروش محصولات تولید کنندگان داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان افزود: دولت برای طرح هایی که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و طرح هایی که مشکل سرمایه در گردش داشتند تسهیلات طرح رونق اقتصادی در دستور کار خودش قرار داده است.

محمدیان ادامه داد: هفته ای یکبار در استانداری جلسه کارگروه ستاد طرح رونق اقتصادی با حضور بانکها برگزار می شود اما متاسفانه بانکها به دلیل مشکلاتی که اعلام میکنند امکان پرداخت تسهیلات را  به واحدهای صنعتی نداشتند.

وی گفت : در قالب طرح رونق اقتصادی برای واحدهایی که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد داشتند و همچنین واحدهایی که نیاز به سرمایه در گردش دارند برای استان خوزستان مبلغ 435 میلیارد تومان در نظر گرفته شد اما با وجود مصوبات خوب ستاد اقتصاد مقاومتی که تصمیمات خوبی هم داشتند مانند عدم توجه به بدهی بانکی ، عدم توجه به چک های برگشتی ، عدم توجه به بدهی مالیات و معوقات ولی متاسفانه بانکهای عامل استان آنطور که باید از واحدهای صنعتی حمایت و استقبال نکردند وحدود 40 تا 45 درصد تسهیلات جذب و پرداخت شد.

اخلاق محمدیان با اشاره به اینکه در سال گذشته 49 درصد متراژ واگذاری زمین در شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر بوده است گفت: در زمینه حمایت های دولت در بحث زیر ساخت ها تمامی امکانات را سعی کرده ایم آماده کنیم و زمین را به صورت نقد و اقساط و به صورت بلند مدت در اختیار متقاضی قرار دهیم

وی با بیان اینکه وظایف سازمانی ما ایجاد بستر مناسب زیرساخت های صنعتی از قبیل تامین زمین مناسب، آب، برق، گاز، مخابرات، و زیر ساختهایی که یک واحد صنعتی بتواند بدون دغدغه مشغول به تولید شود می باشد تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف ما حمایتهای نرم افزاری از قبیل حضور در نمایشگاه ، برگزاری دوره های آموزشی، تورهای صنعتی، استقرار مشاورین، توسعه خوشه های صنعتی، نظام پیمانکاری فرعی، کنسرسیوم های صادراتی و ... می باشد.
منبع: تابناک
برچسب ها: اخلاق محمدیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار