دکتر سلمان زاده با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز؛
افزایش روز افزون سگهای ولگرد در سطح شهر در اهواز گفت: کثرت روزافزون سگهای ولگرد در سطح شهر نگران کننده است
کد خبر: ۴۱۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ 24 April 2017
 با وجود آغاز پیک دوم بیماری سالک و گرمتر شدن هوا، شاهد افزایش جمعیت و تجمع سگهای ولگرد و جوندگان موزی به عنوان مخزن عامل بیماری سالک و همچنین پشه خاکی به عنوان ناقل این بیماری هستیم و انتظار می رود که شهرداری ها وظایف خود را در زمینه جمع آوری سگهای ولگرد انجام دهند.
 
وی ادامه داد: در کمیته ای که به منظور بررسی جمع آوری سگهای ولگرد در شورای سلامت استان خوزستان تشکیل شد، مقرر شد که جمع آوری سگهای ولگرد به صورت زنده گیری باشد و شهرداری نیز مکلف شد امکاناتی برای نگهداری سگهای ولگرد در یک منطقه خاص ایجاد و بحث زنده گیری سگهای ولگرد را پیگیری کند.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش روز افزون سگهای ولگرد در سطح شهر در اهواز گفت: کثرت روزافزون سگهای ولگرد در سطح شهر نگران کننده است؛ شهردار در جلسات مختلف قول داد که برای دفع نخاله های ساختمانی مکانی را احداث کند و شهرداری نیز بارها اعلام کرد که کارهایی به منظور جمع آوری نخاله های ساختمانی در دست اجرا دارد ولی هیچ تغییر محسوسی در خصوص جمع آوری زباله ها و نخاله های ساختمانی به ویژه در حاشیه شهرها و حاشیه رودخانه کارون نداشته ایم.
 
سلمان زاده با بیان اینکه میان انباشت نخاله های ساختمانی و ابتلا به بیماری سالک در حاشیه شهرها ارتباط مستقیمی وجود دارد، اظهار داشت: در حاشیه شهرها به علت انباشت نخاله های ساختمانی موارد بیشتری از ابتلا به سالک را شاهد هستیم. در حال حاضر شهرستان های اهواز به ویژه غرب اهواز، دشت آزادگان، هویزه و شوشتر دارای بیشتر موارد ابتلا به سالک هستند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پایان با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در جمع آوری سگهای ولگرد و همچنین نخاله های ساختمانی گفت: اکنون در حالی در پیک دوم بیماری سالک قرار داریم که شاهد کثرت روزافزون سگهای ولگرد در سطح شهر هستیم و این وضعیت واقعا نگران کننده است. 
   
منبع: تابناک
برچسب ها: سالک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
انشالله که قرار نیست مجددا مخلوقات بی گناه خداوند رو معدوم بفرمایند. شهرداری همکاریش با حامیان حیوانات بسیار کم بوده و مراکز بهداشت هم که منتظرن سریعا حکم اعدام صادر کنند. آقایون علما باید بدونن هزینه ای که صرف کشتار میشه (البته اگر با چوب و چماق و سنگ و سم نباشه!) براحتی میشه صرف عقیمسازی و واکصسیناسیون سگها بشه. یکبار بیایم و بدون کفران نعمت عمل کنیم ببینید آیا جواب بهتری نخواهیم گرفت؟ لااقل آه این موجودات بی پناه بیشتر از این گریبان و دامنمونو نگیره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار