ساخت و نصب سیستم تولید برق خورشیدی؛
مجید رحیمی مدیر توسعه زیرساخت های شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد اروند از ارائه طرحی به منظور ساخت و نصب سیستم تولید برق خورشیدی در راستای توقیت اقتصاد قشر آسیب پذیر در آبادان و خرمشهر خبر داد
کد خبر: ۴۱۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 26 April 2017
مجید رحیمی مدیر توسعه زیرساخت های شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد اروند از ارائه طرحی به منظور ساخت و نصب سیستم تولید برق خورشیدی در راستای توقیت اقتصاد قشر آسیب پذیر در آبادان و خرمشهر خبر داد.

از مهم ترین عوامل رشد و رونق اقتصاد در بعد کلان آن در یک منطقه، آماده سازی زیرساختی اقتصاد خرد و راه اندازی بنگاه های زود بازده است. این مسئله به عوامل گوناگونی در ارتباط است. یکی از آن عوامل توجه بهظرفیت ها و مزیت های نسبی آن منطقه در جهت راه اندازی کسب و کارهای کوچک و در نهایت رسیدن به نقطه رشد اقتصادی در بعد کلان آن است.

سال ۹۶ با شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری آغاز شد و همین مسئله آغازی برای شروع یک طرح جدید در منطقه ازاد اروند شد.

مجید رحیمی، مدیر توسعه زیرساخت های شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد اروند، در همین راستا از شکل گیری طرحی در راستای تقویت اقتصاد قشری از جامعه آبادان و خرمشهر خبر داد که تحت حمایت و پوشش نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)  و بهزیستی هستند.

در جلسه ای که به همین منظور با حضور روسای کمیته ای امداد امام خمینی(ره)، مدیران برق ناحیه جنوب، مدیر توسعه زیرساخت های شهری و روستایی برگزار شد، طرحی در خصوص راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در واحد های خانگی ویژه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، مرود بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مدیر توسعه زیرساختهای شهری و روستایی سازمان در این باره گفت: طرح راه اندازی نیروگاه های خورشیدی با توجه به ظرفیت ها و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی آبادان و خرمشهر و با توجه و تمرکز بر فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و شعار سال ۹۶، تولید و اشتغال،  شکل گرفت.

وی افزود: این طرح در ابعاد مختلف اقتصادی، صنعتی و فنی و مهندسی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و با توجه به اجرای موفق آن در برخی از نقاط کشور، بر آن شدیم تا اجرای این طرح را با کمک مشاوران فنی و مهندسی مربوطه در منطقه آزاد اروند مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

 رحیمی خاطر نشان کرد: در فاز نخست، طرح راه اندازی واحد های مولد خورشیدی به صورت کتصل به شبکه(on grid) در منطقه آزاد اروند طی یک تفاهم مشترک  فی مابین این سازمان ، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شرکت توزیع برق منطقه جنوب، با هدف کمک به اقتصاد قشر آسیب پذیر جامعه آبادان و خرمشهر که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند صورت می گیرد که در آن  ٢٠٠٠ خانوار  در فاز نخست به این واحد های کوچک مولد خورشیدی  تجهیز می شوند که در واقع این فاز،  به عنوان  پایلوت  طرح خواهد بود.

مدیر توسعه زیرساختهای شهری و روستایی  سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در مرحله نخست،  بخشی از برق مصرفی این واحدها از انرژی خورشیدی تامین و در گام های بعدی موضوع درآمدزایی با محوریت تولید و اشتغال  و تقویت بنیه اقتصادی این خانوارها، پیش بینی شده است.

 مجید رحیمی در این باره افزود: منطقه آزاد اروند با بهره مندی از ظرفیت ها و منابع سهل الوصول در حوزه سرمایه گذاری در اقتصاد انرژی های پاک، می تواند مسیر رشد و تقویت اقتصادی آبادان و خرمشهر را در ابعاد مختلف تامین کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح راه اندازی نیروگاه های خورشیدی  با توجه به مشوق های قانونی موجود برای خرید  برق  حاصله بسیار توجیه پذیر می باشد.

 این در حالی است که به ازای هر واحد خورشیدی  ۵ کیلوواتی، هزینه اولیه ای معادل ٢۵ تا ٣٠ میلیون تومان مورد نیاز بوده  و سطح مورد نیاز برای فعالیت این واحد ، ۵٠ تا ٧۵ متر مربع است.

منبع: تابناک
برچسب ها: مجید رحیمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار