سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی مختومقلی، همزمان با بزرگداشت بعثت رسول مکرم اسلام( ص) با حضور هزاران نفر، ده ها گروه فرهنگی هنری و تیم های کشتی سنتی گورش، در شهر فراغی شهرستان کلاله در شرق استان گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 26 April 2017
سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی مختومقلی، همزمان با بزرگداشت بعثت رسول مکرم اسلام( ص) با حضور هزاران نفر، ده ها گروه فرهنگی هنری و تیم های کشتی سنتی گورش، در شهر فراغی شهرستان کلاله در شرق استان گلستان برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت بزرگداشت دویست و هشتاد و چهارمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی، شاعر و عارف نامی ترکمن و نیز بعثت رسول گرامی اسلام (ص) برگزار شد، فرماندار کلاله با تبریک سالروز بعثت حضرت محمد(ص) و ایام بزرگداشت مختومقلی فراغی، اظهار داشت: قومیت های مختلف منطقه اعم از شیعه و سنی با مشارکت کم نظیر خود در عرصه های مختلف ضمن مقابله با توطئه های دشمنان، عزت و سربلندی ایران اسلامی را رقم می‌زنند.

نصرت برزگر، حضور دهها گروه فرهنگی هنری، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم منطقه را نمایش اتحاد و همدلی اقوام مختلف گلستان توصیف کرد و گفت: این حضور گسترده بر شور و نشاط شرکت کنندگان در مراسم افزود.

فرماندار کلاله در ادامه تاکید کرد: قومیت ها و قشرهای مختلف کلاله با تدارک و تمهیدات لازم ، همپای مردم سراسر کشورمان با شرکت گسترده و باشکوه خود در انتخابات 29 اردیبهشت ماه جاری، همانند انتخابات های گذشته، حماسه دیگری از مشارکت و همدلی رارقم خواهند زد.

در این مراسم که با مشارکت شهرداری ، شورای اسلامی و قشرهای مختلف شهر فراغی برگزار شده بود، گروه های فرهنگی هنری شرکت کننده با ارائه ده ها برنامه موسیقی سنتی ترکمنی، آیین های بومی و محلی، سالروز بعثت رسول اکرم(ص) و ایام میلاد شاعر و عارف فرهیخته ایرانی مختومقلی فراغی را گرامی داشتند.

از برنامه های ویژه این مراسم برگزاری مسابقات انتخابی کشتی سنتی گورش برای اعزام به مسابقات بین‌المللی بود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان کلاله گفت: با پیگیریهای صورت گرفته کشتی سنتی گورش به عنوان یکی از رشته های رسمی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و از این پس پهلوانان این رشته ورزشی می توانند در عرصه های داخلی و بین المللی حضور رسمی و فعالی داشته باشند.

داود عوض زاده افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، شهر فراغی بعنوان پایلوت توسعه این رشته ورزشی معرفی شد و امروز مسابقات انتخابی این رشته با شرکت 72 کشتی گیر گورش در قالب 12 تیم برگزار شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان کلاله اعلام کرد: دراین مسابقات که در 6 وزن برگزار شده بود، تیم گورش خراسان شمالی الف عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد ، تیم سمنان دوم و تیم خراسان شمالی ب نیز رتبه سوم را از آن خود کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار