سه شنبه 19 اردیبهشت ماه 96 و راس ساعت 20 ، از سری رقابت های گروه B جام باشگاه های آسیا و در ورزشگاه 50000 نفری الغدیر اهواز
کد خبر: ۴۱۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 06 May 2017
 تیم استقلال خوزستان ( که با 41 امتیاز به رتبه درخور تحسین هفتم در لیگ برتر ایران دست یافت ) میزبان تیم الجزیره امارات خواهد بود . تیم آبی پوش اهوازی در مسابقه رفت موفق شده بود در ثانیه 47 به گلی ارزشمند دست یابد . 

در ادامه بازی ، هر چه اماراتی ها با بازیکنان چند ملیتی خویش تلاش نمودند ، نتوانستند از دیوار دفاعی مستحکم این تیم عبور نموده و نهایتا 3 امتیاز این مسابقه به حساب نماینده کشورمان واریز شد . شاگردان پورموسوی هم اکنون و با احتساب نتایج سایر بازی هایشان ، با 8 امتیاز از 5 بازی ( 2 برد ، 1 باخت و 2 تساوی ) در رتبه دوم جدول و در آستانه صعود به مرحله بعدی قرار دارند . استقلال در صورت پیروزی در اهواز و تساوی یا پیروزی احتمالی لخویا مقابل الفتح عربستان ، با خیالی راحت و به همراه این تیم به مرحله بالاتر صعود می نماید .

البته به جز امتیاز میزبانی ، یکی از بزرگترین شانس های نماینده کشورمان این است که در صورت کسب تساوی نیز ، با 9 امتیاز پای به مرحله بعدی گزارده و پیروزی الفتح مقابل لخویا با هر نتیجه ای ، تاثیری منفی در صعود این تیم نخواهد داشت .

پس استقلال میبایست این فرصت تاریخی را غنیمت شمرده و با چشمانی باز وارد این کارزار شود . چرا که تیم متمول الجزیره ، (( تنها به قصد انتقام )) وارد اهواز خواهد شد . لذا با توجه به اینکه حتی باخت در این مسابقه برای این تیم ته جدولی خطری ندارد ، قطع به یقین با خیالی آسوده و در پی یک بازی تهاجمی و انتحاری ، سعی در گلزنی و کسب پیروزی خواهد داشت  .

اما از آنجایی که نتیجه این مسابقه نقش مهمی در صعود نماینده کشورمان خواهد داشت ، ابتدا میبایست گل نخوردن و سپس گلزنی در دستور کار شاگردان پور موسوی قرار بگیرد . چرا که اگر گلی دریافت نکرده و گلی نیز به ثمر نرسانند ، به هدف خویش خواهند رسید . پس میبایست با پرسینگ سنگین از یک سوم میانی ، دفاعی منطقی و یارگیری من تو من ، بازیکنان حریف ، فضا ها و روزنه های بازی خصوصا از عمق و کناره های خودی را بخوبی بسته و توپ را به حریف بسپارند تا برای دفاع از حیثیت بر باد رفته و جبران ناکامی دور رفت خویش جلو کشیده و در فکر طراحی حملاتی باشد . 

این همان چیزی است که میبایست سید سیروس مترصد آن بوده و آنگاه با انتقال سریع بازی از فاز دفاع به حمله ، توسط ستاره های تهاجمی خویش ( زبیدی ، مومنی ، بیت سعید ، نانگ و افشین ) گل برتری ساز را به ثمر رسانده و سپس از آن دفاع نماید . استقلال نمیبایست بازی را تهاجمی آغاز نماید . تنها در صورت عقب افتادن و امکان پیروزی الفتح مقابل لخویا میبایست روی به بازی تهاجمی و انتحاری بیاورد . چرا که آنموقع دیگر چیزی برای از دست دادن نداشته و باخت با 1 یا 2 گل برایش فرقی نخواهد داشت .

بهتر است در این رقابت سیستم پایه استقلال 442 بوده و در مواقع صاحب توپ شدن حریف به 451 یا 541 تغییر نماید .

آنچه می تواند سرنوشت این مسابقه نفس گیر را به نفع آبی پوشان خوزستانی رقم بزند ، موارد ذیل خواهد بود :

1 . صبر و حوصله فراوان .
2 . به حداقل رساندن اشتباهات فردی و گروهی .
3 . هماهنگی و تمرکز در کارهای دفاعی .
4 . توانایی تخریب بازی حریف توسط هافبک ها .
5 . ضدحملات سریع و با برنامه .
از مهمترین بازیکنان تیم استقلال خوزستان میتوان به وحید شیخ ویسی ، محمد طیبی ، دانیال ماهینی ، آرش افشین ، حسن بیت سعید و آلویس نانگ و از تیم اماراتی میبایست به سیف خلفان ، سالم عبدالله ، آیلتون آلمیدا ، سلطان سعید ، کارلوس ، احمد الهاشمی و محمد جمال اشاره نمود .



منبع: تابناک
برچسب ها: محسن بابادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار