جمعه هفته جاری
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: جشنواره گردشگری سفر به دشت زیبای کالپوش جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 09 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدصادق رضویان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دهمین جشنواره گردشگری سفر به دشت زیبای کالپوش جمعه این هفته برگزار می‌شود.

وی افزود:این جشنواره جمعه بیست و دوم اردیبهشت‌ماه و در روز ولادت حضرت قائم (عج) از ساعت 9:30 صبح در شهرستان میامی، بخش کالپوش، روستای حسین‌آباد برگزار می‌شود.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامیگفت: بازدید از مناطق نمونه گردشگری کالپوش ازجمله دشت شقایق‌ها، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام‌نیک و دیگر جاذبه‌های طبیعی منطقه، عرضه صنایع‌دستی و سوغات، اجرای چوب‌بازی و بازی‌های محلی ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

رضویان ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این جشنواره به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مراجعه کنند.

بخش کالپوش در فاصله 140 کیلومتری شمال شهر میامی واقع است؛ این منطقه سرسبز و خوش آب‌وهوا با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیرکشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‌داری در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل شقایق، در شهریورماه با گل‌های آفتابگردان و با مناظر زیبا پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش‌ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

راه دسترسی به این منطقه طی کردن راه فرعی میامی به کالپوشاست و جنگل‌های کالپوش و دیم‌زارهای منطقه کالپوش در حوزه استحفاظی استان سمنان و آبریز شمالی کشور (حوزه آبریز سد گلستان) واقع شده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار