رییس کل دادگستری خوزستان:
کد خبر: ۴۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 01 June 2015
رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: خوزستان رتبه سوم طلاق و رتبه چهارم میزان ازدواج را در کشور دارد.

فرهاد افشارنیا دوشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل قدیم و جدید ثبت اسناد و املاک خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پارسال بالغ بر 712 هزار و 875 فقره ازدواج در کشور ثبت شده که از این تعداد 46 هزار ازدواج در خوزستان به ثبت رسیده است.

وی گفت: آمار میزان ازدواج در خوزستان نسبت به پارسال شش درصد کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: همچنین پارسال 163 هزار و 228فقره طلاق در کشور به ثبت رسید که از این تعداد هشت هزار و 339 فقره در خوزستان رخ داد که نسبت به پارسال سه درصد افزیش دارد.

افشارنیا اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده مهم ترین دلیل طلاق در خوزستان دخالت خانواده ها، اعتیاد، ترک زندگی از سوی یکی از زوج ها، محقق نشدن شروط عقد و فقر مالی است.

وی درادامه با اشاره به اهمیت حوزه ثبت اسناد واملاک در خوزستان بیان کرد: یک وجب زمین بی ارزش در خوزستان وجود ندارد، بیشتر زمین های خوزستان یا زمین مرغوب کشاورزی، منابع طبیعی و یا زمین نفت خیز هستند که فرصتی برای رشد و تهدیدی برای افراد سود جو است.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: اراضی دولتی و عمومی درخوزستان که وسعت زیادی هم دارند دعاوی متعددی دارند که برخی با جعل اسناد دنبال رسیدن به اهداف خود و زمین خواری هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار